• Äldre 20 Jun 08:20
    2475 visningar
    3 svar
    3
    2475

    Ni som varit i Paris, några rekommendationer?

    Vi åker till Paris på en långweekend dagen efter bröllopet (18/8-22/8) och vi vet ju lite vad vi vill se, men har ni några förslag? Någon som använt sig av deras paket? Blir det billigare eller dyrare?

     

  • Svar på tråden Ni som varit i Paris, några rekommendationer?
  • Rosoro­chkärl­ek
    Äldre 20 Jun 13:46
    #1

    Vems paket menar du?

    Det finns hur mycket som helst att göra i Paris, så bestäm vad ni vill få ut av det. Vill ni se så mycket som möjligt, vill ni se turistgrejor, gå ut på nattklubbar, äta på bra eller häftiga restauranter, gå på museum, ha det romantiskt, se en show, bo lyxigt eller något annat?


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Äldre 20 Jun 14:14
    #2

    Om ni har några timmar och orkar gå så kan jag rekommendera att gå en gratis guidad tur i stan. Man får en bra överblick över många sevärdheter (kanske ett hum om vad man vill titta mer på) och eftersom guiderna jobbar på dricks-basis är de ofta väldigt engagerade och berättar på ett intressant och roligt sätt om vad man ser. När jag och min sambo gick turen berättade vår guide om vilket museum som var hennes favorit osv. Man kunde också ställa andra frågor och be henne om tips. Tror vi gav henne 10-15 euro var, ungefär samma som en entré till ett museum... Att betala är alltså frivilligt, men tror att de flesta guider är värda en slant. 

    http://www.newparistours.com/daily-tours/paris-free-tour.html

    Annars säger jag bara - Montmartre! Det må vara packat med turister, men jag älskar det ändå. Mysiga kvarter och kanske den vackraste kyrka jag varit i, Sacre Coeur.  

  • Äldre 20 Jun 18:50
    #3
    Rosorochkärlek skrev 2013-06-20 13:46:38 följande:
    Vems paket menar du?

    Det finns hur mycket som helst att göra i Paris, så bestäm vad ni vill få ut av det. Vill ni se så mycket som möjligt, vill ni se turistgrejor, gå ut på nattklubbar, äta på bra eller häftiga restauranter, gå på museum, ha det romantiskt, se en show, bo lyxigt eller något annat?
    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
    Om man söker på saker att göra i paris så kan man få upp olika paket som man kan boka, till exempel båttur och middag i eiffeltornet, det blir tydligen billigare att boka via vissa sidor än att köpa på plats. 
    Vi är inte så mycket för nattklubbar, det som vi har funderat på att försöka hinna se är:  eiffeltornet, triumfbågen, katakomberna, notre dame, louvren, sacré- coeur, place de la concorde och les halles. Försöka gå på några bra restauranger och äta goda middagar  
Svar på tråden Ni som varit i Paris, några rekommendationer?