• Disa
    Äldre 18 Jun 13:59
    2510 visningar
    6 svar
    6
    2510

    Tårtställning + tårttips

    Hej!
    Finns det någon här som vet vart man kan få tag på en tårtställning för ett vettigt pris?
    Det ska vara en sådan som går på höjden med en pinne i mitten om ni förstår hur jag menar.

    Sen undrar jag också hur eran tårta ska vara? Jag funderar på browniebotten, med passionsfruktmousse och sedan vitchokladmousse på det.

    Tacksam för svar :) 

  • Svar på tråden Tårtställning + tårttips
  • Äldre 18 Jun 14:05
    #1

    Tårtställningar brukar man väl kunna hyra från konditorier/bagerier? Kolla med dem som ska göra tårtan (om du inte gör den själv).

    Jag tycker att tårtan du funderar på låter jättegod! Vi ska ha en liknande, men med hallonmousse istället för passionsfrukt. Den smakar himmelskt! Glad


  • Äldre 18 Jun 14:10
    #2

    ebay har det mesta Flörthttp://www.ebay.com/itm/Wilton-Towering-Tiers-Cake-Stand-307-892-Wedding-Party-/140907911084?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20cec417ac

    Men annars brukar det ingå lån av ställning där man köper tårtan (om man köper den)

    Kombinationen av smaker låter bra, men för att vara säker - provsmaka / provbaka 

  • Disa
    Äldre 18 Jun 14:10
    #3

    Min blivandes kusin ska göra tårtan och bagerier vi hört med hyr bara ut om det också är dom som gör tårtan (vilket är förståeligt). 

    Hallonmousse lät också riktigt gott! :) Spännande det här med tårtor.  

  • Äldre 18 Jun 14:18
    #4

    Gör en ställning själv annars Glad 

    Använd gamla fat eller brickor i olika storlekar. En gängad metallstång (rätt kraftig), muttrar och gärna flera kraftiga (stora) brickor - och nu menar jag såna brickor man har till mekaniska grejor).
    Ni behöver då också något som skyddar tårtan från metalldelarna.
    En bit av ett rör kan passa
    Kolla på dowelrods exempelvis på kakburken eller tårtdekor... 

  • Disa
    Äldre 18 Jun 14:23
    #5

    Tack för ditt svar Chicita, såg det inte när jag svarade PimPim :)
    Ska kika runt lite där. Hade gärna köpt i Sverige för att slippa tull avgifter och så :) 

  • Disa
    Äldre 18 Jun 14:35
    #6

    Haha, återigen svarar jag precis när du skrivit och inte ser. 

    Har spånat lite på det där med att göra egen faktiskt :) Men tycker det verkar lite svårt, får helt enkelt ta min kära vän google till hjälp :)
     

Svar på tråden Tårtställning + tårttips