• sassa87

    Röd tärnklänning + röd rosbukett

    Hej, jag ska såklart ha vit klänning, mannen har svart fluga och detsamma på bestman.

    Tärnan kommer ha en fin röd sommarklänning.

    Men nu undrar jag, jag har hittat en under brudbukett med röda rosor, brudslöja och lgröna blad. Tärnan kommer då ha en röd liten rosbukett, men ser det dumt ut med röd klännig och röd bukett? KNappt att man då kanske ser buketten, eller ska vi slänga i lite vit brudslöja och några få blad i den också för att göra den lite mer färgglad?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Röd tärnklänning + röd rosbukett
  • daniiel 2

    Kommer rosorna och klänningen att vara i exakt samma röda nyans? Om inte, så tror jag nog att det ska gå bra. Är du osäker, så släng in lite brudslöja och/eller gröna blad :)

    Hon skulle ju också kunna ha bara en liten bukett brudslöja, så den är helt vit (och lite grön då), alternativt med bara någon enstaka ros i. Så att inte det röda är huvudfärgen i buketten så att säga. Det tror jag skulle bli fint.

    Jag tänker lite såhär, fast med en röd ros då.


  • passionsblomman

    Det går jättebra! Det är inget konstigare än om en brud i vitt väljer en vit bukett.


    Jag har personligen sett jättesnygga exempel, och jag tycker inte du behöver stoppa i vitt.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • sassa87

    Tack för era förslag, då vet jag att det inte ser så dumt ut med andra ord. Och jag tror inte klänningen och buketten kommer ha exakt samma färg men löser det med lite få gröna blad i ;)

Svar på tråden Röd tärnklänning + röd rosbukett