• annie s

leveranstid från kina???

Vet inte om jag ska oroa mig eller inte.
    Har beställt en klänning från kina och den 31 maj ficka jag mail om att den var skickad. " You can got the dress in 5-7 days" tjoho tänkte jag men nu är det 17 dagar sedan.
    Jag har inget kollinr eller nått sånt så det går inte att spåra. Mailade och frågade om det men dom svarar inte, dom har alltid svarat fort förut.
    17 dagar från kina är väl egentligen inte jätte lång tid eller?

• Svar på tråden leveranstid från kina???
  • daniiel 2

Nej, det är inte jättelång tid. Jag har fått varor från Kina, USA osv som tagit ca 2-3 veckor på sig. Har även beställt det som kommit på bara ca 1 vecka. Än behöver du inte känna dig totalt lurad, men eftersom dom sa att du skulle ha klänningen inom ca 1 vecka, så tycker jag att du ska försöka få tag på företaget som skickade klänningen. Vilket var det? Vart beställde du klänningen?

• annie s

Beställd från en säljare på ebay.  Ska maila igen och be dem svara så jag vet att mailet kommerfram =)

• daniiel 2

Ja, börja i den änden och se ifall dom bara missat ditt mejl. Förhoppningsvis har det bara blivit någon försening på klänningen. Ibland kan det ta lite extra tid ifall paketet fastnar i tullen tex.

• mirreth

Jag beställde från JenJenHouse den 2/6 och det kom idag, alltså 15 dagars leverans från Kina.

• annie s

Man kan ju inte låta bli att oroa sig lite.. Tänkte inte på tullen, sånt spelar ju oxå in så klart :)

• daniiel 2

Ja, min underkjol från Kina fastnade i tullen och hade tydligen varit där i ca 5 dagar innan jag ens fick reda på att den var där. Så man vet aldrig.

Men får du inget svar av säljaren och klänningen inte dykt upp inom ca en vecka, så rekommenderar jag att du tar det vidare på Ebay. ocsnext.ebay.com/ocs/sr&query=1738&search=1&st=0&popularToolName=I%20didn%27t%20receive%20my%20item

• ThereseV

Det beror ju helt på hur dom skickar det (det är ju inte säkert att säljaren på ebay har stenkoll) och, som sagt, om det fastnar i tullen. Skicade dom det inte med DHL eller liknande så ska man nog inte räkna på mindre än en vecka..
    2 -4 veckor är det vanligaste när jag beställt, men några saker har tagit upp till 45 dagar och det senaste jag köpte skickade dom sent i söndags och det kom idag nu på morgonen(!) så det kan variera rejält. 

• TheD

3-4 veckor tror jag.. Kommer inte ihåg. Men klänningen kom innan sagt datum :)

• annie s

Lite mer oroad idag, fortfarande inget mailsvar. Förut har dom som sagt alltid svarat väldigt fort men jag är väl inte så top prio nu när klänningen (förhoppningsvis är på väg) Säljaren är "topseller" på ebay och har bara positiva omdömen ( om sånt går att lita på) så jag hoppas att min klänning är här snart..

• annie s

Har mailat igen, får se om dom svarar imorgon. Hade varit trevligt med ett kollinr...

Svar på tråden leveranstid från kina???