• Lyra

    Stolar i trädgården

    Jag hoppas ni kan hjälpa mig! Vi ska gifta oss i augusti på Kronovall vinslott; festen är i slottet, men vigseln i trädgården. Min fästman berättade igår att finns ingen plats för stolar i trädgården, och gästerna behöver stå för hela vigsel (ungefär 30 minuter) Gästerna är unga människor mest, men finns också mammor med lite bebisar. Jag tycker det här är inte rätt. Jag är inte svenska (jag är engelska) så kanske förstår jag inte vad är okej i Sverige. Vad tycker ni? Är det okej om finns ingen stolar för trädgården vigsel?

  • Svar på tråden Stolar i trädgården
  • Chicita

    Det brukar vara ok för de flesta att stå i 30 minuter. Men inte för alla.
    Så det kan vara bra om man ställer ut stolar för några (om inte annat så blir det enklare för alla att se om det finns kanske 2 stolsrader och sen får resten av gästerna stå bakom stolarna). Sen får det gärna finnas någon värd på plats som berättar att stolarna är till för de äldre + de andra som inte kan stå i 30 min. Men att andra kan få fylla på i dom tomma stolarna om det blir några över när de som känner att dom verkligen måste sitta - har satt sig.

    Jag är inte jättegammal, Men jag lider dels av yrsel och dels har jag stora problem med en fot.
    Att stå i 30 min för en vigsel skulle betyda att jag antagligen inte skulle må så bra att jag skulle kunna klara av att stanna på middagen efteråt. (som exempel)

Svar på tråden Stolar i trädgården