• SingingFantacia

    Skuta upp mensen.

    Hallå.
    Min menstration har flyttat sig och om den ligger som den gör nu om två månader så kommer den vara under bröllopsdagen.
    Är det någon som har tips på hu man kan skuta upp eller tidigare lägga den.
    tacksam för svar. Inte så kul att vara uppsvullen och så. Man vill ju känna sig vacker på in stor dag.


  • Svar på tråden Skuta upp mensen.
  • Chicita

    Du kan ta tabletter med gulkroppshormon (om du inte äter p-piller som du kan äta ihop och hoppa över mensen på så sätt).
    Tabletterna heter Primolut Nor

    Men du kan få biverkningar i form av humörsvängningar bland annat.
    Googla dom så kan du läsa bipacksedeln 

  • Sandra380

    Man kan få en alldeles fruktansvärd mensvärk av att skjuta upp mensen med hjälp av tabletter. Gjorde det misstaget en gång men aldrig mer. Nu äter jag p-piller och struntar helt enkelt i att äta sockerpillren utan börjar direkt på nästa karta. 

  • sommaren13

    Jag ska äta dom en månad innan bröllopet, så jag inte behöver genomlida några biverkningar under bröllopet.
    Så jag hoppas att dom funkar för att slippa mensen på bröllopet. 

  • sommaren13

    Jag ska ha mens den 16 aug och jag gifter mig den 17e aug, så jag tänkte för att slippa alla biverkningar (om jag nu får några) under bröllopet, så börjar jag äta dom redan i juli när jag får den mensen, för då borde ju mensen skjutas tio dagar hoppas jag...och att kroppen följer den nya cykeln.....

  • Anonym (Hormoner)

    Tänk efter på hur du brukar reagera på hormonpreparat. Det är inte kul att vara en PMS-häxa på bröllopet. Då skulle jag hellre ha mens!! Finnar, svullnad, ilska, deppighet..det finns mycket tråkiga biverkningar av hormoner...

Svar på tråden Skuta upp mensen.