• Mulla
    Äldre 10 Jun 16:31
    2970 visningar
    1 svar
    1
    2970

    Regn på Maldiverna i augusti?

    I augusti gifter jag och min sambo oss och nu sitter vi och tittar på bröllopsresor.
    Vi kommer ständigt tillbaka till Maldiverna och nu undrar jag hur många det är som varit på Maldiverna, samt hur de upplevde vädret där i augusti?
    Om det regnar, är det hela dagar eller är det någon timme mitt på dagen? 

  • Svar på tråden Regn på Maldiverna i augusti?
  • Äldre 12 Jun 10:49
    #1

    Hej, Vi har varit på Maldiverna och jag kan ju säga det direkt att inget slår dessa öar! Så vackert och snorklingen är fantastisk! Åk dit! Vi var där i feb-mars för ca 2 år sedan så tyvärr vet jag inget om hur mycket det regnar under deras regnperiod maj-sep). Men jag tror det kan bli ganska regnit eftersomn det nästan inte regnar alls övriga månader. Vi hade inte ens en enda dag med moln eller dis. Vi var på Seychellerna för några veckor sedan som ligger mellan maldiverna och madagaskar och där hade vi 3 dagar med hellregn hela dagarna och några dagar med småskurar på 2 veckor (deras näst torraste period). Som sagt jag vet inte hur det är på maldiverna nu men ett alternativ kan ju vara att ta en liten minimoon nu i sommar och vänta med den riktiga smekmånaden till jul. Ett par vi känner gjorde så och de hade en fantastisk tid på maldiverna i juletid.

Svar på tråden Regn på Maldiverna i augusti?