• Lavia
    Äldre 9 Jun 16:09
    3922 visningar
    14 svar
    14
    3922

    Skjuta upp mensen

    Är det någon som har provat Primolut Nor för att skjuta upp mensen? Fungerade det helt? Fick ni några biverkningar? Kan ni rekommendera det?

  • Svar på tråden Skjuta upp mensen
  • Äldre 9 Jun 16:33
    #1

    Jag använde det på vårt andra försök till bröllopsresa och hade inga biverkningar alls. 
    Men biverkningar är rätt vanligt, bland annat humörsvängningar. Så du måste ju väga den risken emot problemet att ha mens just den dagen...

  • Pillan
    Äldre 9 Jun 16:34
    #2

    Kan du inte skjuta upp den månaden innan? För sen följer väl cykeln med?

  • Lavia
    Äldre 9 Jun 17:05
    #3

    Tyvärr är det för sent för det. Annars hade det ju varit toppen! Tack för varen. Några andra som har provat?

  • Rebecc­aT
    Äldre 9 Jun 18:09
    #4

    Jag rekommenderar INTE det!! Jag använde de under en skidresa och gick med migrän och ett fruktansvärt humör. Jag anser inte att det är värt det. Men du kan ju testa att göra det några månader innan och se hur du reagera:)

  • Lavia
    Äldre 9 Jun 18:32
    #5

    Det var set jag var rädd för...humörpåverkan. Men är det värre än vanlig pms? Jag mår vanligtvis väldigt dåligt innan mens i vanliga fall. Oj vad svårt det blev... Andra med erfarenheter?

  • Rebecc­aT
    Äldre 9 Jun 21:24
    #6
    Lavia skrev 2013-06-09 18:32:18 följande:
    Det var set jag var rädd för...humörpåverkan. Men är det värre än vanlig pms? Jag mår vanligtvis väldigt dåligt innan mens i vanliga fall. Oj vad svårt det blev... Andra med erfarenheter?
    men om du gör det månaden innan så förskjuter du ju mensen då, vilket leder till att du inte har mens under bröllopet eller? 
  • Lavia
    Äldre 10 Jun 00:10
    #7

    Tyvärr är det redan för sent för det, annars hade det varit optimalt.

  • Anonym (Funka­r bra :))
    Äldre 10 Jun 11:37
    #8

    Jag har gjort det ett par gånger, enda biverkningarna jag hade var att menserna ett par månader efter var lite försenade och lite klumpigare typ. Jag är relativt vältränad och normalviktig och mår bra, tror säkert att sånt påverkar hur man mår av tabletterna. :) 

  • Rebecc­aT
    Äldre 11 Jun 12:33
    #9

    Fast biverkningar har inte med det att göra. jag är också vältränad, normalviktig och mår bra och jag fick biverkningar. Så jag skulle inte säga att det är någon garanti. Men om jag kommer ihåg rätt så ska man ta dom ett par dagar innan månaden börjar, och sen sluta med dom ett par dagar innan man vill ha tillbaka menen. Du kan ju då ta den sista tabletten kvällen innan, så behöver du inte ta på bröllopsdagen? Mina biverkningar försvann direkt när jag slutade ta tabletterna.

  • Rebecc­aT
    Äldre 11 Jun 12:35
    #10

    Innan menen börjar ska där stå. Inte innan månaden börjar. Blev lite stavfel, ipaden ändrar om orden.

  • Äldre 11 Jun 17:05
    #11

    Och jag är tjock och otränad och jag mådde också bra... 
    Så vilken form man är i har nog inte så särskilt stor påverkan.
    Det är snarare hur man reagerar på gulkroppshormonet i tabletten 

  • Pillan
    Äldre 11 Jun 22:09
    #12

    Man kan ju också använda dem för att få mensen tidigare. Finns det tid för detta?

  • Annamo­lly
    Äldre 11 Jun 23:00
    #13

    Kan man?? I sa fall skulle jag vilja gora det. Det trodde jag inte gick!!


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Pillan
    Äldre 12 Jun 06:08
    #14

    Stod det när jag sökte på sjukvårdsupplysningen...

Svar på tråden Skjuta upp mensen