• Emmeli
    Äldre 4 Jun 08:28
    2227 visningar
    5 svar
    5
    2227

    Gästbok - Behöver tips!

    Var köpte ni eran gästbok?

    Skulle vilja ha en söt variant men gärna för under 200:-
    Tycker det är rätt dåligt utbud.

    Annars funderar jag på att köpa ett snyggare block och göra egen framsida, men man har ju rätt mycket att stå i just nu så visst skulle det kännas smidigt att köpa en "färdig" variant

    Tips? :)

  • Svar på tråden Gästbok - Behöver tips!
  • Rebecc­aT
    Äldre 4 Jun 09:55
    #1

    Ett tips är att köpa en helt vanlig svart gästboken och pynta till den lite om man är pysslig. Kanske sätta lite spets och så:) då kostar den bara ca 70 kr på ÖB och Ullared, och kanske 150 i bokhandeln.

  • Äldre 4 Jun 14:13
    #2

    Hej!

    Vi köpte vår gästbok på denna danska sidan http://ballonsalg.dk/shop/bryllups-gaesteboeger-155c1.html


    Har sett samma böcker på andra sidor för dubbla priset.


     


    De hade ganska snabb leverans för att vara utomlands, har för mig att det tog knappt en vecka. Passade på att beställa lite annat också då de hade billiga strumpeband och placeringskort med.
    Denna tyginklädda boken köpte vi http://ballonsalg.dk/shop/lillabaand-og-similisten-2222p.html den passade bra in i vårt färgtema med det lila bandet. Den var finare i verkligheten än på bilden.

  • Äldre 4 Jun 14:50
    #3

    Vi köpte Bröllopsboken - en fyll-i-bok för gästerna (av Anna Oskarsson) på Adlibris för 179 kr.

    Frågorna/sakerna man ska fylla i är väldigt oskyldiga, typ namn, relation till brudparet, ett minne som handlar om brudparet, mina ord till brudparet.

  • Emmeli
    Äldre 7 Jun 08:11
    #4

    Tusen tack för era tips!! :)

  • MissFa­nnie
    Äldre 7 Jun 08:28
    #5

    Vi tänker köpa ett sprialblock och pynta framsidan sen har vi färdiga kort utlagda på gästernas platser under festen med frågor som "vilken relation har ni", "beskriv brudparet med tre ord", "mitt råd till brudparet" osv... dessa tänkte vi sedan klistra in i blocket :)
    Spiralblock har dom fina på Åhlens eller Bokia
    Annars har jag sett fina "riktiga" gästböcker på firande.se

Svar på tråden Gästbok - Behöver tips!