• Roxanna

    Förnya löften

    Jag och min man funderar på att förnya våra löften. Vi gifte oss borgerligt för 2 år sedan. Hur gör man då? Kan man ens förnya sina löften när man gift sig borgerligt? Vi hade ett relativt enkelt bröllop och funderar på att smälla till på stort denna gång. Verkar det knasigt hela upplägget?
  • Svar på tråden Förnya löften
  • Chicita

    Jag vet inte om du kan förnya löftena borgerligt. Men du kan få en kyrklig välsignelse över ett borgerligt ingått äktenskap.
    Det ser ungefär ut som en vanlig vigselcermoni men utan "tager du- biten". 

  • Red Lion

    Det är klart du kan förnya löftena borgerligt då det inte är en officiell sak. Det är ju bara nåt man bestämmer sig för att göra för att det är fint eller vad man tycker, inget juridiskt. Men är inte två år lite tidigt att göra det? Man har ju nyss gift sig liksom?

  • Carin85

    Vi gifte oss borgerligt för 5 år sedan och ska i år förnya vårt genom en kyrklig välsignelse som kommer se ut som en vanlig vigsel .

  • Roxanna

    Jo, kanske lite tidigt men vi har bara pratat lite löst om det och inte bestämt något än. Jag gick med här mest för att få veta om det fanns någon som visste hur och om det gick ;)


    Det ska isf bli en fin ceremoni i maj något år i framtiden...

Svar på tråden Förnya löften