• dolly8­8
    Äldre 3 Jun 09:42
    1279 visningar
    2 svar
    2
    1279

    Vill kunna gifta oss med släkt o vänner :(

    Jag och min sambo vill gifta oss men har ett problem och det är att vi är jätte lyckliga och ser det som en av dom bästa dagarna i vårt liv, men tyvärr är det inte många som är ärligt glada för vår skull. det är inte många i min släkt som ärligt tycker om honom och kan i och med det inte sitta och vara ärligt glada för vår skull och dela vår glädje. hans lilla familj är väl inte heller jätte förtjust i mig.
    jag vill så gärna ha ett bröllop med gäster och fest där alla är glada för vår skull, där jag får känna mig stolt över oss som par utan att se vad folk tycker och tänker.
    samtidigt är vi ganska nära våra familjer och om vi bara bjuder dom som vi vet är glada för vår skull kommer resterande bli sura och besvikna. vi har inte så stor släkt och vänner så sammanlagt är alla ca 25 säg att vi kan få ihop 5-6 st som är ärligt glada för vår skullRynkar på näsan men för att få lite mer fest bröllop behövs ju hela släkten men då förstörs stämningen och vår dag. men åter igen vill jag kunna ha ett bröllop
    hur skulle ni ha gjort i vår sits?

  • Svar på tråden Vill kunna gifta oss med släkt o vänner :(
  • stormh­elen
    Äldre 3 Jun 11:01
    #1

    Hade jag varit i er sits så hade jag nog bara bjudit de som var glada för vår skull och stödjer oss.


    Jag hade inte velat ha en massa folk där som inte tycker om mig och/eller min blivande. Det skulle ju kunna bli så som du sa få stämningen att bli dålig. Ett bröllop är ju en glädjens och kärlekens dag. Den skulle jag inte villja få förstörd pga att många av gästerna är sura.


     


    Bara för att sällskapet på bröllopsmiddagen/festen är liten så behöver det ju inte bli en tråkig fest. Mindre bröllop kan ju bli minst lika lyckade som stora.


    Det handlar ju om att de inbjudna är glada och glädjs åt brudparet. Är stämningen bra så blir det inte misslyckat. Men om det är en massa personer med som inte är glada åt brudparets vägnar så drar ju det ner stämningen för alla och speciellt för er som brudpar.


     


    Hur är det med kompiskretsen? Är det fler som stödjer er därifrån? I så fall skulle ni kunna bjuda in fler vänner och bara bjuda de släktingar som är välvilligt inställda till er relation och ert kommande bröllop.


     


    Blir de andra som inte bjud sin till bröllopet sura, så får ni säga att ni bara vill ha de som är riktigt glada för er skull och som stödjer er på ert bröllop.


     


    Det här är ju trotsallt en sådan viktig dag för er och den ska spira av lycka och kärlek, då vill man ju bara ha med gäster som kan dela den glädjen med er.


     


    Hoppas att det löser sig för er, och att ni får det bröllopet som ni vill ha.


     

  • dolly8­8
    Äldre 3 Jun 12:00
    #2

    vi umgås inte med så jätte många och av dom vi umgås med är det bara 3 som skulle va ärligt glada för oss. jag har 2 vänner till men som inte är jätte förtjusta i min blivande så dom vill jag inte ha med.
    vill förtydliga att min sambo inte gjort något som gör honom förtjänt av allas tankar och åsikter. utan dom klickar helt enkelt inte.
    så i dom 6 jag skrev tidigare är dom vännerna inräknade.

Svar på tråden Vill kunna gifta oss med släkt o vänner :(