• Pyssligheter

    Min möhippa- kanske lite tips!

    Åh jag fick en sån fantastisk möhippa igår! Kanske kan inrpirera någon som ska planera en möhippa. Den var alldeles lagom baland mellan aktiviteter och överraskningar så att det ändå fanns tid till prat och umgänge. Festligt och väldigt roligt utan att på något sätt vara typsikt möhippeaktigt med uppdrag på stan eller sådan. Allt var sådant jag verkligen gillar och jag k'nde mig oerhört uppvaktad och uppskattad (och det var verkligen inga dyra aktiviteter då nästan alla är studenter). 

    Min syster, mina svägerskor och närmaste vänner överraskade mig totalt när jag trodde att jag skulle gå på en loppis (som inte existerade :P). De hoppade fram bakom ett buskage och sjöng en egenskriven låt och viftade med ballonger. Sen hände följande:

    *Jag blev till att börja med kontrollerad att jag verkligen var "värd" att gifta mig och fick därför gå en liten tipspromenad med bröllopstema, typ När firar man tennbröllop? Hur många gifter sig varje år? Vilken är den vanligaste bröllopsmånaden? osv. Kul! Detta  avslutades med att jag kröndes med en liten tiara (lagom utstyrsel tyckte jag!)

    * Lunch-picknick  där alla i gänget hade bakat eller lagat något för att "bjuda tillbaka" till mig som ofta bakar, lagar mat och fixar. Väldigt gott, fint och så härligt tänkt!

    *Sedan fick jag en påse med ett gäng paket som jag skulle öppna och gissa vem det kom ifrån då det var saker som på något vis symboliserade våran relation eller något vi brukar göra osv. Inga stora grejer utan små saker men som var såå roligt att klura ut och det blev många roliga anekdoter och berättelser som de andra inte kände till.

    * Privatlektion i lindyhop- världens roligaste grej! Alla dansade sig svettiga och vi lyckades sätta ihop en hel koreografi (som såklart filmades). Huuur roligt som helst och alla släppte loss! 

    * Drink och quiz för mig om min blivande man (klurigt och väldigt roligt), sedan middag på min favoritrestaurang där restaurangen hade dekorerat bordet extra fint med blommor. 

    * Dessert hemma hos en av tjejerna och frågesport (powerpoint tillhörande roliga bilder på mig) för hela gänget där jag fick vara facit. Priset till den som kände mig bäst var mitt favorit-te. Även här kom många roliga berättelser fram!

    * Och så kanske det roligaste av allt: Jag älskar programmet Sveriges mästerkock och fick en egen final! 1) Gissa inredienser i en gryta (inte bara vanlig mat....), mat-frågor och så slutligen dekorera cupcakes med förbundna ögon. Allt inför en utklädd och teatralisk jury och en filmkamera. 

    * Kvällen avslutades med kex och ost i soffan där vi pustade ut och pratade och skrattade så att jag vaknade upp med ont i käkarna.

  • Svar på tråden Min möhippa- kanske lite tips!
  • stormhelen

    Det låter som du har haft en underbar hippa.


    Fantastiska vänner som gjorde det så bra och fint för dig.


    =D

Svar på tråden Min möhippa- kanske lite tips!