• Chario­t
    Äldre 31 May 13:33
    3556 visningar
    10 svar
    10
    3556

    Billiga kort

    Hej! Har ett par frågorSkäms
    Är inte den pyssligaste personen så jag hade gärna velat köpa färdiga inbjudningskort mm.
    Min fråga är var jag kan köpa det billigt. Var jag än tittar blir det superdyrt.

    (Eller tips på hur man enkelt kan göra egna)

    Tack på förhand Solig

    /Josefine


    Mamma till Alexander
  • Svar på tråden Billiga kort
  • HubbaB­ubba
    Äldre 31 May 15:02
    #1

    Vistaprint och optimalprint är hyffsat billigt Glad Vi har köpt ifrån båda (optimalprint till dop och vistaprint till bröllopet) och är mer än nöjd med båda Glad

  • Äldre 31 May 15:30
    #2

    Här finns en gratis mall till bröllopsinbjudan. Bara att fylla i och skriva ut egna inbjudningar. Enklare kan det inte bli. Glad

    frokenfrau.blogspot.se/2011/03/brollopsinbjudan-att-ladda-ner-gratis.html


  • Äldre 31 May 16:36
    #3

    Jag är inte heller speciellt pysslig, jag skulle gärna vara det men jag har inte haft tiden till det.
    Jag gjorde så att jag tog en kväll och gjorde en, i vårt tycke, fin inbjudan i datorn sen kontaktade jag två av tryckerierna här på vår ort och frågade om de hade möjlighet att trycka dom till oss på ett lite "tjockare" papper och det kunde dom, billigt blev det också :)

  • Äldre 31 May 17:42
    #4

    Smartphoto brukar ha bra priser och ofta erbjudande som tex 25%

  • Äldre 31 May 18:11
    #5
  • Chario­t
    Äldre 31 May 21:34
    #6

    Tack så mycket alla! Skrattande Har lite att kolla in nu.
    Kollade även bokia och gallerix idag så tänkte jag ta ett tjockare "färdig" storlek (tex rött papper) och skriva ut "innehålls text" via word och klistra in. Vad tror ni om det?Glad


    Mamma till Alexander
  • xMaria­x
    Äldre 31 May 23:18
    #7
    Chariot skrev 2013-05-31 21:34:44 följande:
    Tack så mycket alla! Skrattande Har lite att kolla in nu.
    Kollade även bokia och gallerix idag så tänkte jag ta ett tjockare "färdig" storlek (tex rött papper) och skriva ut "innehålls text" via word och klistra in. Vad tror ni om det?Glad
    Mamma till Alexander
    Det blir nog bra! Så tänkte jag göra.
  • Chario­t
    Äldre 2 Jun 13:13
    #8

    Blir det billagre att göra egna inbjudningskort, festprogram, placeringskort och tackkort?
    Eller kan jag lika gärna köpa dem via internet?Obestämd


    Mamma till Alexander
  • fayefa­ye
    Äldre 2 Jun 16:22
    #9

    Våra inbjudningskort kostade runt 300kr från vistaprint. De har ofta extrapris om man skriver upp sig på deras nyhetsbrev.


  • kj79
    Äldre 5 Jun 13:44
    #10

    Nu älskar ju jag att pyssla men våra kort var väldigt enkla. Köpte helt vanliga vita kortbottnar, 160 st för 3,50e tror jag det var. Sedan beställde jag foton på oss, vilket gick på ungefär 60 kr (ink.porto). Sedan köpte jag 4 st silvriga A4-ark för dekoration (12kr) och en grön organza-bands rulle från en loppis (1,50e). Blev ca 100 inbjudningar. Tvåsidig tejp och sax hade jag också. Allt som allt kostade det ca 30+60+12+13= 115 kr. Texten gjorde jag i datorn och skrev ut. Och korten vek jag bara på mitten, på framsidan satte vi bandet längst till vänster, fotot i mitten och små hjärtan under fotot. Texten klistrades in i kortet. Väldigt fina blev dom, vi är toknöjda, och billigt blev det! :) Nu har jag inte räknat med utskriften av texten då jag bara skrev ut som vanligt. Pappret tog dock slut, haha, så en del inbjud. är ej gjorda än, men största delen.

     

Svar på tråden Billiga kort