• Äldre 30 May 22:09
    1946 visningar
    1 svar
    1
    1946

    toastmaster-tråden

    Jag ska vara toastmadam på en väns bröllop nu i sommar. Det verkar svårt att hitta bra tips (eller så har jag missat någon tråd), så jag tänkte att vi kanske kunde samla tips och idéer här? Såå HIT me!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-01 15:53
    Ska givetvis stå toastemadame!

  • Svar på tråden toastmaster-tråden
  • Äldre 31 May 06:03
    #1

    Jag har själv aldrig varit och vet inte om jag skulle passa men har en del tips utifrån erfarenhet och att vi själva kommer ha en fantastisk toastmaster: - var ordentligt förberedd! - skriv inte "manus" kvällen innan så att du måste läsa innantill när du välkomnar gästerna - ha en ordentlig genomgång med brudparet för att tillsammans göra upp ett schema över dagen/kvällen, se till att ha koll på vem som ansvarar för vad under kvällen så att ingen ska behöva fråga brudparet den aktuella dagen. - försök få en känsla av vilken typ av bröllop brudparet är ute efter och försök använda denna känsla när du guidar gästerna genom programmet - ha kontakt med eventuell serveringspersonal för att få ett bra flyt under middagen. - är det många tal: om det serverats något ätbart till bubblet kan man försöka få in ett par tal innan maten serveras. Det var det jag kom på nu! Lycka till!

Svar på tråden toastmaster-tråden