• Vicke0­1
    Äldre 30 May 12:50
    2184 visningar
    5 svar
    5
    2184

    Gifter oss om en vecka, tips på gemensam aktivitet på festen

    Vi gifter oss på lördag 8/6 och (lite sent) har jag kommit på att det vore trevligt med någon aktivitet som gör det hela till lite mer än en vanlig fest.

    Vi kommer gifta oss borgerligt, ha en klassisk tipspromenad för gästerna medans vi fotograferas, bjuda på kall buffé och till sist tårta. Ingen av oss känner för att göra någon spexig dans, sko-leken eller grejen med strumpeband. Eftersom vi kommer ha en väldigt "avslappnad" fest så börjar jag fundera på vad man kan göra för att den ska bli annorlunda jämfört med övriga?

    Självklart blir festen speciell i o m att vi gifter oss, men utöver det finns det inget "extra". Kan tillägga att vårt kompisgäng ordnar fester ganska ofta och då med olika teman och lekar.

    Exempel på "något extra" skulle kunna vara att släppa upp Khom loy-lyktor men det har redan gjorts på flera vänners bröllop, och jag har inte lust att kopiera någon annan.

    Kanske något enkelt pyssel som ska göras på tid och sedan användas i en tävling? Typ vika pappersflygplan och sedan se vilket som flyger längst (men gärna något mer spännande eller stämningsfullt).

    Vi kommer ha tillgång till en trädgård så om det inte ösregnar ute kommer vi kunna vara utomhus.

  • Svar på tråden Gifter oss om en vecka, tips på gemensam aktivitet på festen
  • Äldre 30 May 14:24
    #1

    Jag har en idée om att släppa lyktor och att alla gäster får skriva lyckönskningar eller liknande på dom innan.. Dock försvinner dom ju, me jag tycker tanken är så fin... ;)

    Ja du... Tävlingar och lekar finns det ju massor av.. Irlänsk julafton, hoppa säck, potatis och sked, kaska ägg mm... De är väl inte kanske bröllopsanpassade allihop..
    Själv gillar jag danser... Sånna som de flesta kan och/eller går fort att lära sig..
    Typ jenka, macarena och simari! 

  • Äldre 30 May 14:25
    #2

    Kul användarnamn föresten! Har kallats Vicke av familjen sen jag var liten... Vichy av kompisarna.. ;)

  • Vicke0­1
    Äldre 30 May 17:53
    #3
    Vichy skrev 2013-05-30 14:24:14 följande:
    Ja du... Tävlingar och lekar finns det ju massor av.. Irlänsk julafton, hoppa säck, potatis och sked, kaska ägg mm... De är väl inte kanske bröllopsanpassade allihop..
    Själv gillar jag danser... Sånna som de flesta kan och/eller går fort att lära sig..
    Typ jenka, macarena och simari! 
    Haha, Irländsk afton är rolig men den får vi ta på någon av de andra festerna Bra idé med danserna! Den blivande tyckte dock att de såg lite "töntiga" ut (och vi hittar inte simari), har du tips på flera?
  • Vicke0­1
    Äldre 30 May 17:54
    #4
    Vichy skrev 2013-05-30 14:25:21 följande:
    Kul användarnamn föresten! Har kallats Vicke av familjen sen jag var liten... Vichy av kompisarna.. ;)
    Har också alltid varit en Vicke
  • Äldre 30 May 18:59
    #5
    Vicke01 skrev 2013-05-30 17:53:47 följande:
    Haha, Irländsk afton är rolig men den får vi ta på någon av de andra festerna Bra idé med danserna! Den blivande tyckte dock att de såg lite "töntiga" ut (och vi hittar inte simari), har du tips på flera?
    Den kan vara svår att hitta efter som jag missade k:et i slutet: Simarik

    Men det ska ju vara "töntigt" eller "corny", det är ju därför alla kan dom eller kan lära sig dom ;)

    Simarik dansade vi mycket i skolan när vi hade Yngves danskurser!
    Försökte googla den, men hittade inget.. men den dansas till den här låten:

    Tarkan – Simarik - Radio Edit





    I värsta fall kan jag väl spela in dansen i helgen för er om ni är nyfikna ;) 
Svar på tråden Gifter oss om en vecka, tips på gemensam aktivitet på festen