• dellel­garin
    Äldre 28 May 09:20
    7087 visningar
    8 svar
    8
    7087

    Initialer på manschettknappar??

    Jag skall beställa graverade manschettknappar som morgongåva till min blivande, för mig har det varit självklart att det skall vara hans initialer som skall stå på båda två, men sen fick jag förslaget att ha hans på ena knappen och mina på andra, man tittar ju sällan på andras knappar sådär så det är ju mest för ens egen skull.

    Vad tycker ni? jag trodde man bara graverade initialerna som tillhör själva bäraren ?

  • Svar på tråden Initialer på manschettknappar??
  • kouki
    Äldre 28 May 10:02
    #1

    Nej men det kan man ju göra som man vill. 
    Jag tycker det är rätt gulligt personligen, då det celebrerar ert förhållande och giftemål :) 

  • Rosoro­chkärl­ek
    Äldre 28 May 14:19
    #2

    Jag köpte det till min make, men jag valde hans på båda. Det känns som det blir lite fel när det är någon annans initialer på, även om det är fruns.

    Plus att jag hoppas att de skall bli arvegods och då känns det snyggare med samma på båda sidor.

    Men, som sagt, naturligtvis gör man som man själv vill!!


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Fröken Fräken
    Äldre 28 May 14:23
    #3

    Jag har beställt ett par manchettknappat till min blivande man som morgongåva, men jag kommer nog att ge dem till honom på bröllopsdagen, för de matchar hans ring, har samma mönster. Tycker ni att det är fel?

    Jag vill gärna sätta båda våra initialer på insidan av dem. Eller ännu mera text? Eller datum? Hur mycket får man plats med tro? Knappt nåt gissar jag. Vet någon hur många tecken som ryms?

  • Äldre 28 May 15:19
    #4

    Jag har tänkt göra samma sak men gravera in vårt monogram som vi gjort till bröllopet, har du hittat något bra ställe att 1.beställa manschettknappar från 2. gravera? Vill ha guld(färgade) men många ställen erbjuder bara silver....

  • Annica­70
    Äldre 28 May 15:24
    #5

    skulle oxå vilja beställa sådan till min m2b. Vart köper ni era?

  • Fröken Fräken
    Äldre 28 May 15:34
    #6

    Jag träffade guldsmeden Eric av en händelse och vi designade dem ihop. Dvs, jag sa vad jag ville ha och han ritade upp dem. Här är hemsidan. Det blir ju lite dyrare såklart att designa unika saker, men jag tyckte att det var värt det.

    www.j-e.se/

    Han sitter på Kungsholmen i Stockholm.

  • dellel­garin
    Äldre 28 May 15:58
    #7

    dessa beställde jag med hans initialer det kändes mest rätt
    det finns fler på sidan , lite billigare iof :)
    http://www.getpersonal.se/manschettknappar-milano-silver.html

  • Äldre 28 May 16:08
    #8

    Jag köpta manchettknappar åt min blivande.
    Och graverade in vårt monogram på båda. Jättesnyggt!

    Annars skulle jag nog graverat in mina initialer på den ena och hans på den andra =)

Svar på tråden Initialer på manschettknappar??