• marsma­t
    Äldre 26 May 23:17
    2890 visningar
    4 svar
    4
    2890

    Gåva till tärnorna... men vad?

    Hej!

    Jag funderar på gåva till tärnorna. De flesta kommer en vecka innan bröllopet och stannar hela veckan för att hjälpa till. Förutom en, hon kommer att vara "eventkoordinator" under helgen som vi har bröllopet för att hon annars gör detta som jobb. Mao, de är SÅ gulliga och hjälper till sjukt mycket.

    Det är viktigt för mig att tacka för den stora insatsen så jag vill ge tjejerna en gåva, jag tycker bara det är svårt att hitta något som passar varjes personlighet etc. Här är mina huvudideer just nu.

    1) Vi åker några dagar innan bröllopet och fixar naglar/ får ansiktsbehandling/ massage eller något. Jag betalar för en behandling åt varje tjej så kan alla vara med på det.

    2) Jag köper ett smycke/armband/örhängen åt varje tjej.

    3) Jag frågar min kompis som är guldsmed (och som gör ring åt m2b) om hon kan tillverka en sak till varje tjej. Det beror ju på om hon har tid att ta på sig arbetsmängden och om jag har råd.

    Vad tycker ni? Vad skulle ni föredra? Ge tips och åsikter! Jag har inte varit med om detta så mycket innan.

  • Svar på tråden Gåva till tärnorna... men vad?
  • Äldre 26 May 23:27
    #1

    Alla sakerna du skriver har sina fördelar.

    Att få ett unikt smycke från en guldsmed hade ju varit jätteskoj. Och massage eller något annat skulle också kunna vara perfekt sådär innan.
    Om det gäller "vanliga" smycken så tycker jag att många av de som rekommenderas här börjar bli rätt tråkiga (det rasar alltid in massa tips i såna här trådar om att man ska köpa smycken som mest ser ut som om dom är en byggsats från panduro men med en stansad namnbricka till Tungan ute). Det är nästan mer unikt med ett enkelt hängsmycke eller armband från typ Guldfynd i så fall.

    Men jag tror faktiskt att jag skulle bli mest glad över att få tillbringa lite tid med bruden på spa. Det är ju för att umgås med henne och finnas där inför och under hennes dag som jag är tärna. Så det kan bli ett sånt där minne för livet. Och det är värt mer än alla fysiska gåvor man kan få
     

  • marsma­t
    Äldre 26 May 23:33
    #2

    Vad kul att du säger detta! Det är lite så jag har tänkt också men kände att jag behövde bekräfta att det fanns andra som också tyckte det lät smart. I vanliga fall hade jag frågat en kompis men då hade det inte varit en överraskning sen, haha. Tackar för dina tankar om frågan Glad

  • Äldre 23 Jun 21:39
    #3

    Jag hade också tagit en stund på ett spa tillsammans, koppla av lite och bara vara. Stressa hinner man med ändå :)

    Smycken är svårt, alla gillar ju inte det. Men de flesta kan väl hitta något på ett spa som funkar för dem?

  • marsma­t
    Äldre 24 Jun 13:34
    #4

    Jag frågade faktiskt tärnorna och de överraskade mig. Alla ville att guldsmeden Lucy skulle göra örhängen som var designade som ett minne från vårt bröllop så jag har bett henne titta på hur mycket tid hon har till detta. Jag tror det är för att mina tjejkompisar inte riktigt är av typen spamänniskor/ lyxbrudar. Det är iofs inte jag heller men jag uppskattar en bra manikyr ändå :p

Svar på tråden Gåva till tärnorna... men vad?