• Anonym (Mamma too be)

    '"Jag vill inte ha barnet alls"

    Jag är gift, vi har ett barn sedan innan och nu är jag 7 månader gravid med vårt andra barn. Jag vet inte om han är glad över barnet eller inte?!? Ibland är han jättegosig och klappar min på magen och ser lycklig ut men mestadels så säger han bara negativa saker om vårt ofödda barn. Idag sa han: "Jag vill inte ha barnet alls" i ett av våra samtal, detta sårade mig för när han sa det såg det ut och hördes som om han menade det. Senare när han sa han att han älskar mig, vårt barn innan och kommer älska vårt nästa barn lika mycket som vårt första. kommer?!?!? Jag älskar vårt ofödda barn redan nu !!! Råd?

  • Svar på tråden '"Jag vill inte ha barnet alls"
  • Anonym

    Oj, låter jättekonstigt och hemskt. Vem sägr så? Särskilt när man är gift och redan har ett barn tillsammans. Vet tyvärr inte vad du ska göra, han verkar väldigt ambilvalent i det här...

  • jimmyojennifer

    Jag tycker nog att du ska vända dig till utbildad personal för att få hjälp med att bolla den här frågan. Det låter inte speciellt sunt i alla fall att han har den inställningen


    Framtiden är den du själv skapar
  • Allis

    Prata med din barnmorska nästa gång du är där på koll och hör vad de kan rekommendera. Kanske behöver han gå och prata med någon själv, kanske gör ni det i par men fråga någon som har vana och bra koll, det har de.

Svar på tråden '"Jag vill inte ha barnet alls"