• Anonym
    Äldre 26 May 22:15
    2911 visningar
    11 svar
    11
    2911

    Bjuda eller inte?

    Gifter oss i augusti och inbjudningarna e ute. Grejen e bara att jag har en kompis som jag lärt känna ganska nyligen via barnen och min träning.  Vi har varit ute och sprungit, hörs via sms, facebokk ett par ggr/vecka. Jag känner henne inte jättebra men såpass att hon berättar saker för mig om sig och sitt liv. Och vise versa. Hon e jätterolig och vi har samma humor. Hennes man har jag träffat några ggr somhastigast när våra döttrar lekt, han verkar trevlig. Jag vet inte varflr jag känner att jag vill bjuda henne, eller jo, det vet jag ju, gillar henne och hade det varit om ett år hade jag säkert bjudit. Nu är jag mest rädd för hur det ska uppfattas...Hpn kanske tycker att jag e jättekonstig om jag bjuder henne å hennes man. Vi gifter oss tidigt och har bara bubbel å snittar efteråt på restaurang, vi har bjudit alla vi känner för, ca 45 pers....Hur hade ni gjort och varför? 

  • Svar på tråden Bjuda eller inte?
  • Äldre 26 May 22:53
    #1

    Bjud dem!

    "Jag är jätteglad att ha gjort er trevliga bekantskap och när vi nu gifter oss i augusti skulle det glädja oss om ni ville vara med dela vår dag med oss, även om vi är ganska nya i er värld"

    Vem blir inte glad för en sådan respons på sin existens?
    Den här sortens saker ska man våga!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 26 May 23:08
    #2

    Jag håller med ovanstående talare Flört
    Bjud dom. 
    Berätta att du tycker att det är kul att ni har klickat så fort och så bra och att det hade varit jättekul om dom ville vara med och fira den dagen med er.
    Det kan ju vara början på en lång och djup vänskap. I det här fallet tror jag det är bättre att ångra att ni bjöd dom om vänskapen inte håller - än att stå där om ett år eller två och ångra att ni inte bjöd dom om vänskapen håller och fördjupas 

  • Anonym
    Äldre 27 May 20:51
    #3

    Okej, känner lite så med, bara rädd att uppfattas som påflugen!? Ska vi skicka en "vanlig" inbjudan eller ska jag lägga till en liten lapp med typ passionsblommas ord? Fattar inte varför jag vid 35+ fortfarande bryr mig om vad folk tycker....

  • Äldre 27 May 20:57
    #4

    Jag skulle ha lämnat inbjudan personligen - med dom orden som passionsblomman säger.

    Jag bjöd in en kollega från gamla jobbet som jag precis gått från "fiende" till "jamen hon är rätt ok" med.
    Jag bjöd egentligen henne för att hon gick igenom en jobbig del i sitt liv. Hon hade precis mist sin pappa och nu hade hon problem med sambon (och därigenom barnen) som jag inte ska gå in närmare på. Och hon behövde något positivt att se fram emot. Därför ville jag bjuda in henne.
    Och hon har nu blivit en av de som jag ser som mina närmaste vänner.
    Men henne bjöd jag in lite sådär separat. I princip efter att OSA-tiden gått ut men ändå i rätt god tid innan bröllopet. Och att se henne lysa upp när jag sa något liknande som passionsblomman skrev, det var värt mycket Glad 

  • Äldre 27 May 21:20
    #5

    Ge henne inbjudan i näven och säg det du känner från hjärtat! Världen blir en bättre plats att vara på när vi gör sådant.

    I det lilla, även när man inte ska ha bröllop, kan man öva på den sortens saker varenda dag-människors bekräftelse på att man finns, är mycket mer värd än vi vanligtivs begriper. Det är lätt att betyda något positivt för någon annan. Våga tro att du kommer att göra någon glad!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Anonym
    Äldre 10 Jul 20:59
    #6

    Jag vågade och ni fick rätt, hon blev jätteglad! :

  • Äldre 10 Jul 21:25
    #7

    Jag förstår hur du känner. VI har rätt nyligen flyttat till ett nytt område och börjat lära känna nya grannar, många av dem har barn i samma ålder som vi. Egentligen är det ju barnen som umgås mest med varandra men vi börjar lära känna varandra så smått. Nu har vi ett år kvar till vårt bröllop och jag hinner lära känna dem lite mer under tiden, men även jag har funderat på hur en inbjudan skulle tas emot. Själv skulle jag bli glad, men sen får man alla dessa konstiga tankar. Men nu blir det nog så att jag kommer att bjuda dem efter att ha sett att jag inte är den enda med "konstiga" tankar.

  • Äldre 10 Jul 21:41
    #8
    Anonym skrev 2013-07-10 20:59:59 följande:
    Jag vågade och ni fick rätt, hon blev jätteglad! :
    Vi sa ju det Solig
    Grattis - eller nåt Flört
  • Äldre 10 Jul 22:03
    #9

    Bra jobbat TS!

  • Äldre 10 Jul 23:57
    #10
    Sedär!
    Friskt vågat hälften vunnet och hurra för nya vänner och bekantskaper!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 13 Jul 10:45
    #11

    Vad roligt att du vågade! Vi hade också en del sådana funderingar, och vågade tillslut att bjuda. Det visade sig att de blev superglada och osade samma dag som inbjudan damp ned. De var därmed först att osa. Det värmde kan jag säga :)

Svar på tråden Bjuda eller inte?