• Svar på tråden Vad ha till denna klänningen?
  • BellaBella

Men åh vilka fina klänningar! 
    Om jag får fråga, måste man verkligen skyla axlarna i kyrkan eller är det du som vill göra det ändå?

• ingrid87
    BellaBella skrev 2013-05-26 18:48:56 följande:
    Men åh vilka fina klänningar! 
    Om jag får fråga, måste man verkligen skyla axlarna i kyrkan eller är det du som vill göra det ändå?
    Måste måste man nog inte, men jag känner nog att jag vill göra det :) Om jag absolut inte hittar något som passar till så får det kanske gå ändå.
    Dock så är jag lite frusen av mig också, så det hade varit behändigt att ha något fint till ändå.
  • BellaBella

Aha, jag förstår! Jättevackra och romantiska klänningar iaf

Svårt när det är så fin volang,  men den första kan du ju ha nån slags bolero över? Nån liten "jacka" liksom.

• Chicita

Jag skulle kört med en tunn paschminasjal i naturvitt eller champagne.

Den kan du drapera över axlarna nästan som en boléro. Om du vill att den ska sitta fast och du slipper hålla i den så lägger du den över axlarna, drar den under armarna (framifrån och bak) och sen knyter du ihop den eller fäster med ett spänne bak på ryggen

• ingrid87

Nåt bolero- liknande har jag också funderat på.
    Smart idé det där med sjalen! :)

• Titrania

Tycker nog att en sjal draperad över axlarna, hade varit mycket snyggare till de slags klänningarna du har länkat till, än en bolero. Känns som om man blandar lite för mkt med den romantiska bohemen om man tar på en bolero, som i *min* värld känns liiite striktare/elegantare än en sjal

• ingrid87
    Titrania skrev 2013-05-27 08:38:06 följande:
    Tycker nog att en sjal draperad över axlarna, hade varit mycket snyggare till de slags klänningarna du har länkat till, än en bolero. Känns som om man blandar lite för mkt med den romantiska bohemen om man tar på en bolero, som i *min* värld känns liiite striktare/elegantare än en sjal
    Du har  rätt, en sjal passar nog bättre!
  • Annamolly

Underbara klanningar!!! Jag haller med om att en champagne eller guldfargad pashmina skulle passa. 

2013.06.22 Samos, Grekland
Svar på tråden Vad ha till denna klänningen?