• knackamackadam

Klänning med LÅNGT släp, hur förvarar man den???

Min klänning har riktigt långt släp (chapel train) och den ryms inte bra i någon klänningsförvaringspåse. Jag har inte hittat någon som är längre än den jag har, men jag undrar om inte släpet kommer att bli alldeles skrynkligt.. Hur har ni andra med långt släp gjort????

• Svar på tråden Klänning med LÅNGT släp, hur förvarar man den???
  • sommaren13
    knackamackadam skrev 2013-05-25 08:29:34 följande:
    Min klänning har riktigt långt släp (chapel train) och den ryms inte bra i någon klänningsförvaringspåse. Jag har inte hittat någon som är längre än den jag har, men jag undrar om inte släpet kommer att bli alldeles skrynkligt.. Hur har ni andra med långt släp gjort????
    Du kan inte hänga upp släpet på galen som klänningen hänger på? Det gjorde jag, använde öglan som man ska ha runt handleden och hängde runt kroken på galgen.
  • sommaren13
    knackamackadam skrev 2013-05-25 08:37:34 följande:
    Blev det inte skrynkligt i vecket på klänningen då?
    Inte min iallafall. 
  • FrökenMäkelä

Jag hänger upp klänningen på galgen och in i förvaringspåsen sen släpet viker jag fint in från sidorna och sen rullar upp släpet. Har inte blivit skrynkligt hittills, men det kanske kan bero på vilken kvalite klänningen har och vilket tyg.

• stormhelen

Jag har mitt släp upphängt med ögglan som finns i klänningen på galjen (så som ni beskrev) men släpet på min klänning är skrynkligt.

Undrar också hur man ska göra för att förvara den på bästa sätt och hur man får bort det som är skrynkligt.

Svar på tråden Klänning med LÅNGT släp, hur förvarar man den???