• KCJ
    Äldre 23 May 12:18
    1325 visningar
    3 svar
    3
    1325

    Barnen vara med så länge de orkar...

    Våra döttrar som är 4 och 7 år ska själklart vara med på vår bröllopsdag och vi har tänkt att de får vara med på festen så länge de orkar. Även några kusiner finns på plats. Sen när de vill sova går mormor och morfar med dem till rummet (vi är på en herrgård).


    Ställer frågan till er som gjort på detta sätt. Har det fungerat bra med barnen på festen och tyckte de att det var kul? Var det några problem vid läggning eller har de slocknat direkt efter en lång dag?

  • Svar på tråden Barnen vara med så länge de orkar...
  • Äldre 23 May 12:33
    #1

    Vi hade ett rum i anslutning till lokalen där barnen kunde både leka, rita, titta på TV och sova när det var dags för det. Det satt en tjej där och assisterade dom med kritor, leksaker, filmer och vad som nu kunde behövas. Mest för att föräldrarna skulle kunna slappna av och känna att dom inte behövde springa och aktivera barnen hela tiden. 
    Barnen hade jättekul och vad jag vet så gick det bra att lägga dom barn som blev kvar till festen var över. 
    Jag hörde i alla fall inte att det skulle ha varit några problem.

    Att barnen sprang och visade sina föräldrar vad dom hade ritat, eller kom ut för att se på gycklarna eller lyssna på musiken när duon spelade... eller för att ta lite mat och sen springa iväg och leka igen var inget som störde Glad 

  • KCJ
    Äldre 23 May 12:44
    #2
    Chicita skrev 2013-05-23 12:33:34 följande:
    Vi hade ett rum i anslutning till lokalen där barnen kunde både leka, rita, titta på TV och sova när det var dags för det. Det satt en tjej där och assisterade dom med kritor, leksaker, filmer och vad som nu kunde behövas. Mest för att föräldrarna skulle kunna slappna av och känna att dom inte behövde springa och aktivera barnen hela tiden.
    Barnen hade jättekul och vad jag vet så gick det bra att lägga dom barn som blev kvar till festen var över.
    Jag hörde i alla fall inte att det skulle ha varit några problem.

    Att barnen sprang och visade sina föräldrar vad dom hade ritat, eller kom ut för att se på gycklarna eller lyssna på musiken när duon spelade... eller för att ta lite mat och sen springa iväg och leka igen var inget som störde Glad
    Ok, tack för ditt svar! Vårt upplägg blir som ert att det finns rum där de kan vara och göra saker.
  • Äldre 23 May 13:49
    #3

    En tanke som slog mig precis var att jag tror att man skulle märkt barnen mer om dom hade varit tvingade att sitta stilla vid bordet hela middagen istället för att få springa iväg när dom fick myror i rumpan...
    Glada skrattande barn som springer lite fram och tillbaka stör nog mindre än sura barn som tvingas sitta stilla och ha tråkigt... Glad 
     

Svar på tråden Barnen vara med så länge de orkar...