• Emmeli

    Exempel på festprogram?

    Hoppas innerligt att någon kan hjälpa mig!
    Med jobb, två småbarn och en sambo som bara tränar och renovera huset så börjar jag känna en viss panik med att hinna. Har nu suttit två kvällar i rad när barnen lagt sig för att skriva festprogrammet, men det står totalt still! Jag brukar annars älska sånt här, men nu känner jag mig bara stressad och ofokuserad..

    Så om någon vänlig själ har en mall med hur ni hade och skrev, så skulle jag bli för evigt tacksam om ni kunde maila mig den! Vi vill ha med rätt mycket, men nu får jag inte ens ner en välkomsthälsning.. :p

    Tacksam för svar!

    emmeliwikman@hotmail.com

  • Svar på tråden Exempel på festprogram?
  • karamell
    Emmeli skrev 2013-05-23 08:39:45 följande:

    Hoppas innerligt att någon kan hjälpa mig!
    Med jobb, två småbarn och en sambo som bara tränar och renovera huset så börjar jag känna en viss panik med att hinna. Har nu suttit två kvällar i rad när barnen lagt sig för att skriva festprogrammet, men det står totalt still! Jag brukar annars älska sånt här, men nu känner jag mig bara stressad och ofokuserad..

    Så om någon vänlig själ har en mall med hur ni hade och skrev, så skulle jag bli för evigt tacksam om ni kunde maila mig den! Vi vill ha med rätt mycket, men nu får jag inte ens ner en välkomsthälsning.. :p

    Tacksam för svar!

    emmeliwikman@hotmail.com">emmeliwikman@hotmail.com


    Jag håller på med mina men är inte klar ännu.
    Det finns mycket man kan sno från nätet t.ex. bröllopets ABC, ordningsregler osv.
    Presentation om gästerna brukar finnas med.
    Släng i lite bilder
    procent om gästerna t.ex X% är tjer, X% tränar kampsport osv..
    Menyn brukar finnas med
    Sen en välkomsthälsning, extra tack till de som har hjälpt till med bröllopet, sen vipps är den klar. =)

    jag har sett tidigare trådar där folk har laddat upp sina festprogram, googla och googla så kommer mycket nyttigt komma fram. Det finns mycket roliga texter, rim, vad barn säger om kärlek osv..

    Lycka till! 
  • PMB

    Vi håller på med vår men är inte klara. Upplägget är dock klart. Så det kan du få.

    sid 1 (efter omslag) Välkomsttext
    2. Kärlekscitat samt bildkollage av oss 
    3. Meny
    4 - 7 (kan bli fler sidor) Sånger
    8-9 Uppgraderingsproblem Make 1.0 Fråga till supporten med svar
    10-11 Uppgraderingsproblem Hustru 1.0 Fråga till supporten med svar
    12 Information om samhället vi har festen i (från vår synvinkel) eftersom vi inte gifter oss där vi eller någon annan bor.
    13 Barncitat om kärlek och giftemål
    14 Fler barncitat
    15 Tack för kvällen samt vad som händer efter middagen (typ när dansen börjar och slutar, när nattamat serveras och var man kan fortsätta festa om man inte vill sluta för att restaurangen stänger) 

    Något sånt här blir det. Kanske ska vi ha in något mer, det beror på hur många sånger vi får från toastparet och om det går jämnt ut med sidor Glad 

  • Emmeli

    Tusen tack för tips, länkar och idéer!

    Har gjort en del, som våra milstolpar, vett&etikett och lite sånt. Men just där jag ska utforma egen text, det är där jag har fastnat. Well, well, bara kämpa på! :)

  • Längtandsfull

    Vi har bara vikt ett A4 papper på 3 så det sammanlagt blir 6 sidor (framsida och baksidan)
    På framsian har  vi ett stort hjärta, våra namn och bröllopsdatumet. 
    På ena sidan innuti står ordningsregler (skämtsamma såklart)
    På dom andra 2 sidorna innuti är bordsplaceringen med namn på gästerna.
    Den sida som blir baksida när häftet är ihopvikt står tack till dom som hjält till.
    På den sista sidan har vi Ord som är svåra att säga när man är full.

    Gissar på att det var svårt att förstå hur jag mena men om ni tar ett A4, har det liggandes mot er och viker den på 3 så förstår ni nog bättre..

    Dom flesta verkar ha sådär mellan 8-30 sidor man vi har valt att ha det litet för att kunna ge toastmastern och andra utrymme  att hitta på roligheter istället.

  • jonsar02

    Min blivande älskar allsång så vi har en del sånger i vårat häfte. Vi har oxå lagt till bröllopsbingo. Jag googlade bröllopsbingo och satte ihop vårat eget efter deras förslag mycket på grund av att vi måste ha hela vårt häfte på två språk, svenska och finska. Sedan hittade jag en ritad serie som innehöll historien om hur ett par träffats. Det var flera bilder som visade varje viktigt steg i parets utveckling som nu finns längst ned på varje sida i vårt häfte. Vi har dock bytt ut texten så att det ska passa vår historia .

  • sollan

    Hejsan. Har mailat dig två program jag gjort. :)


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Miss JH

    Vi har skrivit av texten av låten vi ska ha som första dans och satt in foto på oss. Bordsplacering och personbeskrivningar, meny, fakta och foto om bröllopsresan vi ska på ( då vi bara önskat oss bidrag till den ), lite info och regler och dessutom nummer till taxibolag och busstider in till stan, några allsånger, kärlekscitat från både barn och andra med lite foton på oss och sista sidan är ett tack till alla som hjälpt till lite extra.

  • Ello

    Oj, vad grejjer ni har med...
    Jag tänkte ha meny, en liten tidstablå (avskyr bröllop när man vill gå på toaletten men inte riktigt vet om det är något på gång) och en liten snabbguide om hur vi träffades/blev tillsammans...

    That's it. Jag vill att mina gäster ska prata med varandra och inte läsa en massa. Men alla är vi olika :)

Svar på tråden Exempel på festprogram?