• Äldre 21 May 00:41
    2684 visningar
    0 svar
    0
    2684

    Lägenhet i Örebro! Hjälp!

    Hej!
    Jag och min sambo söker febrilt efter en lägenhet i Örebro!
    Vi är två studenter som också jobbar extra, och som just ny bor i en 2a som vi kommer att bli va med. Vi flyttade in här i november på ett renoveringskontrakt, med löfte om att renoveringen inte skulle dra igång än på ett bra tag. 

    Inte ens ett år får vi bo här nu! I veckorna har vi fått reda på att renoveringen drar igång i höst!
    Efter som min sambo ska på utbytesresa i höst, och jag ska hälsa på en mån eller två, så passar det här inte alls oss. Därför behöver vi flytta redan i sommar...
    Men, det finns ju inga lägenheter för oss att få!

    Vi har letat överallt! Vi står inskrivna på alla fastighetsbolag vi har hittat, och vi kollar blocket flera gånger dagligen!

    Nu börjar jag själv känna stress över det hela!

    Känner du någon som bor i en 2-3a i antingen Centrum, Öster, Almby eller Söder (kan gå med norr och väster också om det ligger närmare centrum)? Vi vill inte bo i ytterområden!
    Helst vill vi bo på 50-80 kvm, och hyran måste ligga under 7000! 

    Balkong eller uteplats är att föredra, och diskmaskin vore inte fel det heller!

    Snälla!
    Känner du någon som vill bli av med sin lägenhet till två skötsamma, rök och djurfria studenter? Eller känner du till någon privatfastighetsägare som vi kan kontakta?

    Tacksam för all hjälp!

    /Victoria och Carl

Svar på tråden Lägenhet i Örebro! Hjälp!