• PiaB

Nu blir min särbo min sambo ♥

Nu är ett stort beslut fattat. Jag flyttar till min särbo och blivande man Vi är sååå lyckliga att det äntligen löst sig. Han har en jättemysig lägenhet som jag gärna bor i och som han gärna behåller. Men problemet är att jag och min dotter inte får plats där.
    Så vi bestämde att inte bo ihop än på ett tag och jag och dottern fick tag på en mindre och billigare lägenhet.
    Ibland behöver någon annan tänka åt en. Min äldsta dotter ringde häromdagen och frågade om inte hon kan flytta dit och bo med lillasyster och jag flyttar till särbon Så efter några allvarliga samtal är nu alla nöjda. Äldsta dottern får flytta hemifrån (hon fyller 23 i sommar och bor hos sin pappa), hon och lillasyster Får bo ihop igen, vilket de saknat sedan skilsmässan. Och jag och särbon blir sambos
    Åååå så roligt! Så lycklig! Så efter vår första utlandsresa i sommar och flytt kan vi åter börja planera bröllopet
    Vem hade kunnat ana att livet skulle så underbart tillslut? ♥

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-20 12:24
    Vet inte vad det är för konstiga tecken i rubriken...
  • Svar på tråden Nu blir min särbo min sambo ♥
  • Annica70

Va roligt .. skönt när allt löser sig..

Lycka till

• stormhelen

Vad härligt för er att det har löst sig till sisst och att alla är nöjda och lyckliga.

Ett stort grattis till er!

Skrattande

• mirran2

Grattis! Så härligt, hur gammal är minsta dottern? Min minsta son (fyller 17 i sommar) flyttade hem till storebror (21) för några månader sen, fungerar hur bra som helst

• FrökenMäkelä

Vad härligt att ni äntligen får flytta ihop. Ibland behöver saker bara släppas så löser knuten upp av sig själv.

• Plättis

Grattis! Skönt att det löst sig för er

• PiaB

Tack alla!
    Mirran2,, hon fyller 17 i sommar. Skönt att det funkar för dina barn. Jag är övertygad att det kommer funka för mina döttrar, men de har fått förhållningsregler och ultimatum. De har alltid fått lära sig frihet under ansvar så jag är inte orolig, men man vet aldrig

• amerika

Grattis, så härligt att det löser sig!!!!

• mirran2
    PiaB skrev 2013-05-20 13:53:53 följande:
    Tack alla!
    Mirran2,, hon fyller 17 i sommar. Skönt att det funkar för dina barn. Jag är övertygad att det kommer funka för mina döttrar, men de har fått förhållningsregler och ultimatum. De har alltid fått lära sig frihet under ansvar så jag är inte orolig, men man vet aldrig
    Jag blev oxå sambo i samband med att han flyttade. Du kan tro att han blivit så vuxen på dessa månaderna sen han flyttade, vi har ännu bättre relation än tidigare, han sköter skolan exemplariskt, har skaffat kväll/helg/sommar-jobb alldeles själv osv.

Dessutom ska han och hans storebror laga vår bröllopsmiddag (nästa år) "minstingen" går kockutbildning och storebror är kock. De tar sin uppgift på allvar och planera för fullt  
  • annapia

Åh vad roligt och vilken härlig kreativ lösning där alla blir nöjda. Det är så mysigt att få bli sambos och dela allt i vardagen tillsammans. Förstår att ni mer än någonsin ser fram emot resan i sommar och därefter åter bröllopsplaner. Har sett din blogg, så trevlig att läsa.

• Allis

Vilken bra lösning och grattis från ett rikitgt sommarvarmt Skåne :)

• kouki

Åh vad härligt! 
    Flyttade själv hemifrån i samma ålder, dock på egen hand, och med rätt inställning från alla och stöd från er så tror jag att det kommer gå galant! Grattis{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Nu blir min särbo min sambo ♥