• Anonym (Kompi­slös?)
    Äldre 20 May 00:41
    1827 visningar
    3 svar
    3
    1827

    En kompis ignorerar min bröllopsinbjudan

    Hej, kära vänner!

    Jag har en kompis som jag har bjudit in på mitt bröllop,vi bor i olika länder och vi har mest online kontakt förutom när vi ses.  Hon gifter sig ett tag efter mig och jag har svarat att jag kommer på hennes bröllop.
    Dock ger hon mig inget besked om hon kommer eller ej på mitt, två gånger har jag frågat (på mejl), så
    snart börjar det bli tjatigt.

    Hon ignorerar det hela totalt, altså jag har inte fått någon kommentar alls, dvs inget "hmm jag vet inte ännu" eller liknande (det är det ända hon ignorerar).
    Jag blir så ledsen, det här en människa jag verkligen tycker om, och jag blivit  så deprimerad över detta, vi ses dock sällan eftersom vi bor långt i från varandra.  
    Ska jag tolka detta som att hon inte kommer? Grejer är ju att vi chattar om hennes bröllop. Klart jag förstår  att hon kanske har mkt att göra och att mitt bröllop inte är lika viktigt för henne som sitt egna. Det hela blir ändå så tydligt när vi pratar om hennes bröllop, för mig.

    Ska jag fråga henne igen? Med en kommentar att jag tolkar det som att hon inte
    kommer? Hon har iaf fattat att jag gifter mig, för det har hon kommenterat.
    Det har blivit vissa ändringar i mitt bröllopsprogram sen hon fick inbjudan,  ska jag upplysa henne om det eller bara skita i henne? Hur lång tid ska hon få på sig att svara?
    Jag brukar själv svara direkt på inbjudan eftersom jag inte brukar ha något planerat flera månader i förväg, och brukar planera runt bröllopen.

  • Svar på tråden En kompis ignorerar min bröllopsinbjudan
  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 20 May 00:50
    #1

    Ring henne så kan hon ju inte undvika frågan, hon kanske verkligen vill komma men har bara inte kunnat få allting att klaffa eller vet helt enkelt om hon kan än - det kanske beror på hennes man eller andra personer i hennes liv. Vissa personer undviker ju en fråga till det längsta för de hoppas då att de får lite mer tid på sig, särskilt ifall de jättegärna vill nåt, men tror kanske att de inte kommer kunna eller iaf inte kommer kunna svara innan det är försent.

  • Äldre 21 May 08:44
    #2

    Förstår din frustration, har också en vän som inte ens behagat tacka nej, trots att jag sett på facebook i ett annat sammanhang att hon är i Thailand då.


    Jag säger som förgående. Ring, då kan hon inte ducka frågan.


    Framtiden är den du själv skapar
  • caroli­ne2013
    Äldre 21 May 17:24
    #3

    Har ni satt ett sista osadatum? Har detta gått ut ännu? Annars är det absolut ingen idé att tjata eller ringa tycker jag. Om det har gått ut och hon inte svarat så, tycker jag att du kan ringa eller maila igen och lägga upp det smidigt. Eller bara skita i det. Om jag hade varit i hennes sits så hade jag svarat.. Känns konstigt att du kommer på hennes men att hon itne svarar om hon kommer på ditt. Hon kan ju ha glömt eller varit osäker på ifall hon kan komma, även fast det är konstigt att hon inte ens har svarat alls när du frågat.  Vi skickade ut ett massutskick till de som inte svarat en vecka innan och informerade om att det snart är sista dagen för att svara och det var då blev det rullning i det igen. Det var ganska många som drygade ut på svaret in i det sista och det var nog bara för att vi satt ett datum som var mycket längre fram typ.

Svar på tråden En kompis ignorerar min bröllopsinbjudan