• Anonym (Bli mamma)
    Äldre 19 May 21:16
    3103 visningar
    14 svar
    14
    3103

    Att bli gravid

    På vilket försök blev du gravid? Hur lång tid tog det efter att ni började försöka? Om du har flera barn berätta gärna om alla gånger

  • Svar på tråden Att bli gravid
  • MySims
    Äldre 20 May 07:16
    #1

    www.familjeliv.se  är kanske en bättre sida för dig att disskutera ämnet ;)


    I love weddings.
  • Anonym (Bli mamma)
    Äldre 20 May 07:35
    #2

    Nej, familjeliv är hemskt! Varför skulle jag inte kunde lyfta frågan här inne?

  • Anonym
    Äldre 20 May 08:05
    #3

    Första försöket men det är ju jätte olika för alla, passa på å njuta under tiden ni försöker så det inte blir en press, vi brukar säga ,vi tränar på och göra barn :) allting har sin tid...

  • Äldre 20 May 08:10
    #4

    Första barnet (född 2010) = första försöket
    Andra barnet (född 2013) = sjunde försöket


  • Anonym (Två barn)
    Äldre 20 May 08:48
    #5

    Första barnet föddes 2004 - ca. 5-6mån efter p-piller stop. Vi körde att händer det så händer det och just den månaden hon blev till så försökte vi som minst för jag hade en cysta i äggledaren men ödet ville annorlunda så cystan byttes ut mot ett foster :)

    Andra barnet föddes 2007 - första försöket men då hade vi också sex väldigt ofta ;) 

  • Anonym (en bebis)
    Äldre 20 May 08:55
    #6

    Ett barn på ett försök. Född 2012. Vi hade lite koll på ägglossningen och försökte tajma in den, vilket verkat ha lyckats.

  • PiaB
    Äldre 20 May 11:24
    #7

    Båda mina döttrar tog ett år från beslutet att sluta skydda oss till graviditet.


  • Anonym (v. 38)
    Äldre 22 May 10:28
    #8

    Slängde p-pillrena i februari (efter 8 års användning..), i skiftet mars/april började vi köra helt oskyddat o tänkte händer det så händer det. I början på oktober plussade vi Hjärta

  • Carina­10
    Äldre 22 May 11:10
    #9

    Tog 3 år att bli med första. Hjälp med hormonbehandlingar för att bli gravid överhuvudtaget.
    Hade sånt "häftigt" sexliv där man hade sex på bestämda tider o låg upp och ner efteråt.

    Idag kan man skratta åt det men när man var inne i det så kunde man hålla sig för skratt kan jag lova.

    Vi fick ju dock några barn med all denna hjälp....så det var ju värt det. Kyss

  • Mmmari­a
    Äldre 22 May 18:41
    #10

    Barn 1: Första försöketSedan gravid på första försöket när vi ville ha barn 2, men missfall v 10Barn 2: Första försöket 4 månader efter missfalletOtrolig tur måste jag säga. Så lätt är det inte för alla.   Kan tillägga att jag inte åt p-piller eller liknande innan och att när vi väl försökte så gick vi in för det stenhårt (inte "vi har sex som vanligt och blir det så blir det").  

  • Emmali­nnea
    Äldre 22 May 19:07
    #11

    tog 14 månader (och några tidiga missfall)med första barnet som föddes 2010 och det tog 3 månader med andra barnet som föddes 2011

    Hade fått bekräftat av läkarna att jag inte kunde få barn alls utan deras hjälp men ändå som kom det 2 små tillslut helt på egen hand
     

  • Anonym
    Äldre 22 May 19:20
    #12

    De tog 3år å då är hon "gjord" med ivf hjälp..
    Nu har vi försökt i 1år å är inne på 4e försöket med hormonstimulering, detta är sista gången vi kör med hormon sen får vi köra på som vanligt å hoppas tar de sig inte så får vi tina ägg från frysen efter bröllopet nästa år... 

  • Anonym (2 st)
    Äldre 22 May 20:02
    #13

    Första barnet: 5 måndader Andra barnet: 11 månader

  • 67d
    Äldre 23 May 09:23
    #14

    Ettan på 2:a försöket, tvåan på 1:a försöket.

Svar på tråden Att bli gravid