• EmelieNoras

    Ljus i taket och billiga dukar ??

    Hej ! 

    Jag läser här och var att folk kommer att ha ljus hängandes från taket, hur går detta till ? nått tips ? skulle vara underbart fint ovanför oss, men då vi ska hyra lokal så måste vi vara lite försiktig med att göra hål i taket, ser ingen annan lösning att få hängandes ljus ? 

    Sen en till fråga. Vita dukar ?? vart hittar jag det billigt ? Hjäälp ! :)  

  • Svar på tråden Ljus i taket och billiga dukar ??
  • Tiotiotio

    Om du bor i Sthlm kan du köpa Knoppa lakan på Ikea billigt, 19kr för en 150x200 tror jag?
    Jysk kan också ha billiga dukar/lakan.

    Annars är en bra idé att kolla utförsäljningar av tyg (det brukar vara ganska dyrt per meter)

  • afturelding

    Knoppa lakan säljs väll på de flesta IKEA-varuhus? Men måtten och priset stämmer.

    Vill ni slippa sömmar och överlappningar så kan ni köpa IKEAs metervara Bomull ( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/51725112/) som kostar 19 kronor/m.

    Kan ljusslinjor med batteridosa fungera för ljuset? Jag tror det finns billiga sådana på clas ohlson. 

  • Tiotiotio
    afturelding skrev 2013-05-19 11:50:12 följande:
    Knoppa lakan säljs väll på de flesta IKEA-varuhus? Men måtten och priset stämmer.

    Vill ni slippa sömmar och överlappningar så kan ni köpa IKEAs metervara Bomull ( www.ikea.com/se/sv/catalog/products/51725112/) som kostar 19 kronor/m.

    Kan ljusslinjor med batteridosa fungera för ljuset? Jag tror det finns billiga sådana på clas ohlson. 
    Självklart finns knoppalakan på de flesta Ikea varuhus.

    Kika även på blocket eller på bröllopstorgets egna köp och säljsida.  Där kan man både få ta på knoppalakan och ljusslingor.
  • EmelieNoras

    Men vilken ide ! Hade inte ens tänkt tanken på ikea, billigast jag hittade var 349,- för 1.5 m, och det hade blivit dyrt.. Tack ska ni ha, ska ut och åka på lördag, kolla efter burdklänning, så då smiter jag in på ikea ! 
    Ska absolut kolla claes olhsson om  ljusslingor !! :)

  • jonsar02

    Jag har hittat vita dukar på loppisar i bättre kvalité än knoppalakan. Jag har hittat 21 st för 8-10 kr/st. Ett tips är att leta på sånna ställen oxå om man gillar det så klart.

  • EmelieNoras

    Min första tanke var att leta där, men jag är rädd att de vita färgerna inte stämmer överens. En creme, en naturvit, en urtvättad, enbart så jag tänkte :) 
    Men skulle det vara så att jag inte hittar på ikea så är det att kika på loppis som gäller. När det gäller just dukar så vill man inte inte lägga ner så mycket pengar. Det kommer kladdas och spillas, dessutom har vi barn med på middag och fika så lika bra att ta ett billigare alternativ :) 

  • jonsar02

    Ja det är klart att jag har fått leta för att hitta så många som ser lika ut men jag älskar att gå på loppisar och secondhand affärer så för mig har det varit ett nöje . Vi hade budgeterat för att köpa knoppalakan men eftersom jag hittade dessa så kommer vi köra på det istället.

Svar på tråden Ljus i taket och billiga dukar ??