• Äldre 17 May 08:17
    3242 visningar
    3 svar
    3
    3242

    Karibiskt tema

    Hej på er. Nu så här i sista stund (nästan, vi gifter oss 15 juni)
    tänker jag att det skulle vara häftigt med karibiskt tema på själva festen efter middagen.

    Vi har annars tema vitt, grått och vinrött så det karibiska temat så att säga börjar efter middagen då vi byter lokal.

    Hur skulle man kunna göra detta?
    Dansen kommer att vara i en lokal på nedervåningen med angränsande reception som blir en bar.
    Detta är i en herrgård. Skulle det bli helt fel/fult med lite karibiska inslag där?
    Själva danslokalen kommer att vara ganska tom och kal om vi inte gör något med den.

    Men hur kan man göra?? (med inte allför dyra och krångliga medel som palmer)

    Palmer, vass/bastmaterial, turkost, rött. pappersgirlanger i karibiska färger?

    Ös på med tips, har lite idétorka här! =)

  • Svar på tråden Karibiskt tema
  • Alylly­ra
    Äldre 17 May 08:51
    #1

    Åh, jag såg ett par som hade ett karibien-inspirerat bröllop i en bröllopstidning. Men nu kan jag inte komma ihåg vilken det var. Tror att det var någon av de brittiska, typ Brides eller Y&YW. Ska leta lite, återkommer om jag hittar nått! 

  • KoM
    Äldre 17 May 09:16
    #2

    Fler som har haft samma ide tidigare så varför inte återanvända, kika lite här: www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2905915-1.htmlNi kanske kan fixa en projektor som visar ett eller flera strand/palm motiv på någon vägg. Lite färgglada luftmadrasser, blomkransar, ananasdrinkar etc.Lycka till      

  • Äldre 17 May 11:54
    #3

    Tack för tipsen.
    Länken fungerade inte tyvärr.

    Det ska nog bli bra det här.
    Mycket färg! Pappersgirlanger, färgade blockljus på fat med stenar på.
    Färgade servetter, paraplydrinkar i baren. osv.... =)

Svar på tråden Karibiskt tema