• mitra

sigillstämpel

Oj vad det var tomt här! Alla inlägg raderade...

Jag undrar om det är nån som vet var man kan få tag på en stämpel som man stämplar sigill med, ungefär som när man lackar julklappar med rött lack och sedan trycker på med en stämpel. Har en tanke att lacka ett sigill på framsidan av inbjudningskortet fast med guldlack och en stämpel med våra initialer på. Någon som vet var man kan beställa en sådan typ av stämpel någonstans och var man kan få tag på en guldlackstång?

Blir mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden sigillstämpel
  • Ikka

Guld lack stång har panduro tex. Men var man får tag på monogram stämpel vet jag inte...

Ikka

• ANDERSSONSKAN

både sigill stämpel & lack finns på panduro

• ellli

Jag har sett att det finns i Pandurokatalogen i af, finns många olika motiv bl a hjärtan, bröllopsklockor, stjärna...

Kolla på panduro.se under "vårt sortiment" sedan "papper och pennor"

• sockerartan

På Panduros hemsida finns ju inga bilder på hur sigillen ser ut.. Tråkigt..

• ellli

Har pandurokatalogen här så om du vill kan jag scanna in en bild och skicka till din mail!

• Augustibruden

Vi beställde en egendesignad lacksigillstämpel från en butik i Stockholm. Antingen kunde man hämta i butiken eller få det hemskickat (postförskott?). Jag gjorde designen själv och skickade in filen via internetbeställningen. Det blev superbra!

Länk:
    www.stampelbutiken.com/

Jag testade ett helt gäng lack och kom fram till Panuduros lack funkade bäst för mig. Ett tips är att göra sigillen på smörgåspapper och sedan limma fast (de bra) sigillen på inbjudan, för alla sigillen blir inte så lyckade... Så slipper du slänga en massa fina inbjudningar för att sigillet ej blev så bra.

Lycka till!

//Augustibruden

• ellli

--> Augustibruden

Ojj..det var inte direkt billigt att göra en sån egen stämpel... fast det är klart man kanske kan använda den vid andra tillfällen sedan också (får man hoppas)

• ANDERSSONSKAN

jag har sigillstämpeln 2hjärtan ifrån panduro & guld lack den är jättefin.

• Annton

Vi köpte en stämpel på NK i Stockholm, med en bokstav. De hade även en som såg ut som två ringar och hjärtan (tror jag). De kostade typ 50 kr (har jag för mig, det var i alla fall inte dyrt). De hade även olika lack, bl a silver och guld.

Lycka till

/Ann

• milo

Jag har min fars stämpel med hans initialer. Han gick bort för 29 år sedan. vi gifter oss på hans födelsedag 05. Kan jag använda stämpeln på inbjudningarna???
    Kram Milo

• Johanna = en lat kock

Milo

Om du (och din blivande) tycker att det är ett bra sätt att hedra din far så tycker jag att ni ska ha den. Men om någon av er känner sig tveksam så tänk efter noga!

• Maria A

Här kommer så den vanliga varningen:

Ska du skicka brev med lacksigill ska du lämna in breven på Posten och be att få dem handstämplade, annars blir de fina sigillen som du jobbat så hårt för manglade i maskinen.

Jag har i en katalog från ett engelskt företag sett reklam om lack som klarar posthantering men vet ej om det finns i sverige.

• mitra

Tack gulliga ni för en massa helt suveräna svar och tips och varningar!!! Min dator har varit paj så jag har inte kunnat läsa svaren förrän nu. Nu ska jag genast gå och kolla på Panduro!

Kram på er!

• milo

Mitra kolla in den här sajten:
    www.slojd-detaljer.com
    Där har de också litet smått och gott.
    Tack Johanna för svaret, vi kommer att använda min fars sigill.

• Jennsan

VILKA TIPS!!!!!

Vi ska också ha stämpelsigill på våra kuvert. Aldrig att jag hade tänkt på de saker som ni tar upp här (göra på smörgåspapper och klistra på, be att få handstämplade osv).

Ni är fantastiska!!

För var dag som går så blir jag bara mer och mer glad att ni finns och tipsar!!

Tack!

• mitra

Milo!

Tack för tipset, ska gå in och kolla direkt.

• Sommar-04

Se till att lacket ar den lite segare varianten som ar lite bojbar. Den helt harda splittras lattare.

Svar på tråden sigillstämpel