• Emmeli
    Äldre 15 May 14:09
    5872 visningar
    18 svar
    18
    5872

    Hjälp med bordsplaceringsverktyg!!

    Åh. Blir galen snart!

    - Om jag försöker göra bordsplaceringen på bröllopstorget så blir det att vissa nummer (har nummer istället för namn) åker in i varandra. Det vill säga, de stolar som har en stol i ryggen. Om ni förstår hur jag menar.
    Blir bara en gröt med siffror och går inte tyda alls.

    - Gör jag på bröllopsguiden så blir det inte snyggt alls och det går inte att välja eller göra så att antal platser stämmer till vilket bord.

    - Googlar jag efter mallar hittar jag inget.

    - Gör jag eget på Word så blir det bara fult.

    Någon som har några tips eller vet av någon bra mall?
    Vi ska som sagt ha nummer. Även rektangulära bord.

    Skulle bli såå tacksam om någon kunde hjälpa mig!

  • Svar på tråden Hjälp med bordsplaceringsverktyg!!
  • Äldre 15 May 14:14
    #1

    Jag skrev ut alla namn med en fin (passande) font på lappar.
    På ett stort (A3) papper med vacker struktur hade jag satt dit "bord" och sen satte jag fast namnlapparna på rätt plats.

    Har tyvärr ingen bild på det.
    Men det blev en fin 3D-effekt eftersom det var lager på lager.
    Namnlapparna satt med dubbelhäftande tejp också så att dom var lite lösa i kanterna och fick en känsla av att dom "svävade" över pappret.

    Så länge man inte "överpysslar" (alltså dekorerar massor) så tycker jag att det kan bli riktigt bra med en bordsplaceringstavla av den stilen. 

  • Emmeli
    Äldre 15 May 15:28
    #2
    Chicita skrev 2013-05-15 14:14:54 följande:
    Jag skrev ut alla namn med en fin (passande) font på lappar.
    På ett stort (A3) papper med vacker struktur hade jag satt dit "bord" och sen satte jag fast namnlapparna på rätt plats.

    Har tyvärr ingen bild på det.
    Men det blev en fin 3D-effekt eftersom det var lager på lager.
    Namnlapparna satt med dubbelhäftande tejp också så att dom var lite lösa i kanterna och fick en känsla av att dom "svävade" över pappret.

    Så länge man inte "överpysslar" (alltså dekorerar massor) så tycker jag att det kan bli riktigt bra med en bordsplaceringstavla av den stilen. 
    Gjorde du så i alla festprogram?
    Tänkte vi har ju kring 70 gäster, så den tiden för att göra sånt pyssel finns inte ens :)

    Vi tänkte ha siffror på platsen och skriva en rad om varje person under bordsplaceringsbilden.
    Förstår du hur jag menar? :)
  • Äldre 15 May 15:33
    #3
    Emmeli skrev 2013-05-15 15:28:08 följande:
    Gjorde du så i alla festprogram?
    Tänkte vi har ju kring 70 gäster, så den tiden för att göra sånt pyssel finns inte ens :)

    Vi tänkte ha siffror på platsen och skriva en rad om varje person under bordsplaceringsbilden.
    Förstår du hur jag menar? :)
    Du skrev inte att det skulle vara i festprogrammen...
    Så nej det gjorde jag inte. Vi hade inte något sånt där. Flört 

    Det skulle varit väldigt stora festprogram om dom var på A3 papper också *hihi* 
  • Emmeli
    Äldre 15 May 15:44
    #4
    Chicita skrev 2013-05-15 15:33:04 följande:
    Du skrev inte att det skulle vara i festprogrammen...
    Så nej det gjorde jag inte. Vi hade inte något sånt där. Flört 

    Det skulle varit väldigt stora festprogram om dom var på A3 papper också *hihi* 
    haha, det var väl det jag tänkte!
    Men precis, jag glömde säga att det ska vara med i vårt festprogram :D
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 15 May 16:12
    #5
    Emmeli skrev 2013-05-15 14:09:10 följande:
    - Gör jag eget på Word så blir det bara fult.
    Testa och göra i excel istället.
  • Alylly­ra
    Äldre 15 May 16:16
    #6
    FrökenMäkelä skrev 2013-05-15 16:12:42 följande:
    Testa och göra i excel istället.
    Precis. Excel är bra!

    Du har inte tillgång till något bildredigeringsprogram? Typ Photoshop eller Elements? Det verkas som att det skulle kunna vara det bästa.
    Själv ritar jag också mycket skisser i PowerPoint. Det är ju dock samma figurer som i Word, så det kanske inte blir så mycket bättre? 
  • Malain­a
    Äldre 15 May 19:01
    #7

    Vi har gjort en mall i word, skulle kunna mejla den om du vill, men den kanske inte är nog fin för dig:) 
    Men då får du ser hur vi har gjort! Den är på en sida och ryms därför bra i vårat festprogram! :) vi kommer ha mellan 90 och 100 gäster! 

    Jag upplevde samma sak med verktyget är på bt, så därför lämnade jag det på en gång!  

  • Akjson
    Äldre 15 May 20:01
    #8

    Jag vill gärna ha mall...får heller inte till det här på bt. Vi ska ett honnörsord med 10 pers och 6 tungor med 16 platser på varje. Min mai: anna-karin.johansson@falubo.se

  • elzile­n
    Äldre 15 May 20:14
    #9

    har precis gjort en själv och jag använde mig av word.


    Bröllop den 25 maj 2013
  • Äldre 15 May 20:17
    #10

    Jag gjorde E-bordet på BT, skrev ut några exemplar och sen skrev jag för hand.

  • Akjson
    Äldre 15 May 21:49
    #11

    Jag får inte ens till ett honnörsord med 6 tungor jag ....

  • Malain­a
    Äldre 15 May 21:55
    #12

    Ska väl tilläga att vi bara har siffror på bordsplaceringen, den vi kommer hänge upp på väggen tror jag att jag kommer göra för hand!: )
     

  • Malain­a
    Äldre 15 May 22:04
    #13
    Akjson skrev 2013-05-15 21:49:52 följande:
    Jag får inte ens till ett honnörsord med 6 tungor jag ....
    Jag har nu skickat det vi har gjort!
    Eftersom vi bara har ett honörs bord med 6 platser och endast fyra tungor är det ju inte exakt för dig,
    men jag hoppas du finner inspiration av det och ser hur man kan göra. Jag förslår nog att du lägger pappret i word, eftersom du har tio platser vid honörsbordet! 

    I lokalen vi har hyrt  är det bord där det ryms endast fyra så därför är ju våran placering uppdelad i fyrbord... Behöver ju kanske inte ens vara uppdelat i bord:) 
  • Emmeli
    Äldre 16 May 09:09
    #14
    Malaina skrev 2013-05-15 19:01:13 följande:
    Vi har gjort en mall i word, skulle kunna mejla den om du vill, men den kanske inte är nog fin för dig:) 
    Men då får du ser hur vi har gjort! Den är på en sida och ryms därför bra i vårat festprogram! :) vi kommer ha mellan 90 och 100 gäster! 

    Jag upplevde samma sak med verktyget är på bt, så därför lämnade jag det på en gång!  
    Men du, vad snällt av dig!! Du får jättegärna maila mig den :)
    emmeliwikman@hotmail.com

    Och så får du en stjärna i himlen av mig! :)
  • Emmeli
    Äldre 16 May 09:09
    #15

    Kan inte excel, men hmm.. Kan ju alltid testa :)
    Tack för tipsen!

  • Äldre 16 May 10:58
    #16

    Annars testa i "Paint", det funkade rätt bra för mig. Tänkte även testa i excel för att jämföra vilket som i mina ögon blir "bäst".

  • emm
    Äldre 16 May 12:43
    #17

    Malaina! Vi har precis samma upplägg som ni har och jag får bara inte rätt på en bra mall! Hade du velat maila mig din mall?
    em.rylander@gmail.com

    Stort tack på förhand! 

  • Marjas­inus
    Äldre 16 May 13:54
    #18

    Jag laddade hem det här programmet och testade lite:

    http://www.perfecttableplan.com/

    Det var så bra att jag köpte det. 

Svar på tråden Hjälp med bordsplaceringsverktyg!!