• Lena85

Gravid i brudklänningen =)

Hej Hej!

Jag ska gifta mig i Juli och har sedan några veckor vetat om att jag är gravid... Jag köpte en klänning i höstas som jag bara älskar men är nu rädd över att jag bara kommer se tjock ut i den!

Hur gjorde ni som blev gravida och gifte er eller är gravida och ska gifta er?

Har ni någon BILD på klänningen och magen

• Svar på tråden Gravid i brudklänningen =)
  • FrökenMäkelä

Grattis till graviditeten!

Om du bara för någon vecka sen fått veta att du är gravid så hinner du nog inte få mycket bebis mage till Juli, så tror inte du behöver oroa dig över att se tjock ut. Hur ser klänningen ut du har hängandes där hemma?

• Lena85

Den klänningen jag har är axelbandslös, snörning bak och draperad över magen...

Detta är mitt tredje barn, och jag är i v 9 nu och magen syns redan. får inte på mig mina byxor längre... =( så om två månader lär den nog va ganska mycket större än nu...

• Teresa L

Här har du mig! :) Gifte mig förra helgen, tjock och höggravid i v 34.

• Teresa L

Kan ju berätta oxå att jag hade en måttsydd klänning redo. Skulle egentligen gifta oss i början på juli, men blev lite tagna på sängen när vi fick veta att jag är gravid och bebisen kommer i mitten av juni. 
    Så vi ändrade oss från stort kyrkobröllop i juli till ett betydligt mindre borgligt vårbröllop och jag köpte en annan klänning så jag skulle få plats med mage, vi ville inte vänta ett år till. 

• Lena85

Vart är din klänning inköpt? Du var ju jättefin... =)

• Teresa L
    Lena85 skrev 2013-05-15 11:58:07 följande:
    Vart är din klänning inköpt? Du var ju jättefin... =)
    Tack! :D Den köpte jag hos lightinthebox.com. Kostade en tusenlapp ganska exakt med frakten. Egentligen är det en fest/aftonklänning som jag beställde i vitt och satte fast ett band för att markera midjan lite. :)
  • Lena85

Vet du om den finns kvar där? Försökte hitta den men lyckades inte...

• Lena85
    Teresa L skrev 2013-05-15 12:01:55 följande:
    Tack! :D Den köpte jag hos lightinthebox.com. Kostade en tusenlapp ganska exakt med frakten. Egentligen är det en fest/aftonklänning som jag beställde i vitt och satte fast ett band för att markera midjan lite. :)
    många frågor nu; men sydde du själv på bandet sedan? Tog det lång tid att få hem klänningen? Tog du själv nån storlek större för att få plats med magen??
  • Lena85

har du oxå kanske någon bild bakifrån hur den ser ut?

• Teresa L
    Lena85 skrev 2013-05-15 12:12:29 följande:
    många frågor nu; men sydde du själv på bandet sedan? Tog det lång tid att få hem klänningen? Tog du själv nån storlek större för att få plats med magen??
    Ja, jag sydde på det vinröda för att markera midjan lite och för att det var vårt färgtema med vitt, vinrött och guld. :)
    Det tog inte ens två veckor att få hem, leverans direkt till dörren.
    Jag tog en mycket större storlek och sydde in den över bysten för att få så mycket svängrum som möjligt. Det är ju alltid mycket lättare att sy in än sy ut en klänning. :)
  • Teresa L

Hoppas inte håret är för mycket i vägen..
    Chiffongen var väldigt lång så den sydde jag upp men gjorde den lite längre bak för att få ett litet släp.
  • Lena85

jag kommer ju vara i v 16-18 nåt när det är dags för vårt bröllop så frågan är hur stor klänning jag behöver köpa isåfall... Den jag har kommer jag nog bara bli rund i... i en sån som du har så kommer man ju se gravid ut iallafall... =)

• Lena85
    Teresa L skrev 2013-05-15 12:18:40 följande:

Hoppas inte håret är för mycket i vägen..
    Chiffongen var väldigt lång så den sydde jag upp men gjorde den lite längre bak för att få ett litet släp.
    Här hade du inget band. Men de sydde du runt eller knöt du det baktill?
  • Teresa L

Nu blir bilderna av nån anledning väldigt stora... Jag kan inte göra dem mindre konstigt nog. Jag sydde inte fast det hela vägen runt för jag tyckte jag såg tillräckligt stor ut ändå. Det går en söm på varje sida där jag sydde in och bandet fick stanna där. Är du inte längre gången än så, så funkar säkert din vanliga storlek. Jag väntade in i det sista med att beställa eftersom det är så svårt att veta hur stor man kommer bli. Sen kan du beställa efter egna mått oxå, men då kostar det några hundralappaar extra.

• Lena85

Ja den kanske är ganska så "rymlig" runt magen ändå?? Behövde du någon underkjol???

• Teresa L

Det finns ju brudklänningar för gravida, men jag fastnade inte för nån av dem. Så länge det är empire-modell så funkar det. Ett tips är att du går till någon butik där det finns brud/fest och balklänningar och ber om att få pröva just empire-modeller så märker du hur stort svängrum du har i dem. :) 

Svar på tråden Gravid i brudklänningen =)