• ellie01

White brud & fest

Hej! 

Ville bara dela med mig om min erfarenhet utav brudklänningsbutiken White brud & fest.
    Jag läste innan jag bokade min tid att ägarinnan ska vara rätt snorklig men när jag ringde var hon så otroligt trevlig! Så jag bokade tid. 

Väl där så måste hon ha tappat egnagemanget TOTALT! Hon var så ointresserad utav mig och mina önskemål, tittade knappt på mig när jag talade och såg bara allmänt uttråkad ut. 
    Jag försökte få lite tips (eftersom hon ser brudar i alla olika former och färger prova alla möjliga modeller) om hon på rak arm hade några tips i modeller till mig, (är rätt kort och smal). Men hon kunde inte säga nått. Oh well tänkte jag. men när jag står på lilla pallen och har liksom satt på mig min allra första brudklänning så försvinner hon iväg för att hjälpa en kund (som INTE bokat tid). Hon är borta i säkert 5min. Så jag står på pallen, vet inte om jag får kliva av och ta av mig, så jag står flitigt och väntar. 

Efter att jag provat kanske den 3:e klänningen får jag, min mamma och min MoH ett riktigt moment där alla blev tårögda, och min MoH frågar ifall jag inte kunde få prova med slöja och diadem, och utan tyghanskarna. Detta gick absolut INTE, vi var där för att prova klänningar... 

Jag ska till Milagro imorgon och hoppas innerligt på ett varmare bemötande! 
    Jag är ute efter en Pronovias klänning och dom finns tyvärr bara på dessa två butiker. 

Ville bara dela med mig av min erfarenhet! Om ni är intresserade utav Pronovias eller St Patrick så sk ni Absolut gå dit! Men vänta er inget varm välkomnande! 

Ha en toppen dag!
    /E

• Svar på tråden White brud & fest
  • Alyllyra

Vad synd att din första provning var så tråkig... Ibland undrar man ju om de tror att de kommer få sälja något trots att de beter sig som ars*en. Med all konkurrens idag, både från andra butiker och från Kinasidor, kan man tycka att man borde se till att varje blivande brud som lämnar ens affär gör det med ett stort leende på läpparna
    Jag har i alla fall bara bra erfarenheter av Milagro, hoooas du får det också!

• stormhelen
    ellie01 skrev 2013-05-14 19:20:16 följande:
    Hej! 

Ville bara dela med mig om min erfarenhet utav brudklänningsbutiken White brud & fest.
    Jag läste innan jag bokade min tid att ägarinnan ska vara rätt snorklig men när jag ringde var hon så otroligt trevlig! Så jag bokade tid. 

Väl där så måste hon ha tappat egnagemanget TOTALT! Hon var så ointresserad utav mig och mina önskemål, tittade knappt på mig när jag talade och såg bara allmänt uttråkad ut. 
    Jag försökte få lite tips (eftersom hon ser brudar i alla olika former och färger prova alla möjliga modeller) om hon på rak arm hade några tips i modeller till mig, (är rätt kort och smal). Men hon kunde inte säga nått. Oh well tänkte jag. men när jag står på lilla pallen och har liksom satt på mig min allra första brudklänning så försvinner hon iväg för att hjälpa en kund (som INTE bokat tid). Hon är borta i säkert 5min. Så jag står på pallen, vet inte om jag får kliva av och ta av mig, så jag står flitigt och väntar. 

Efter att jag provat kanske den 3:e klänningen får jag, min mamma och min MoH ett riktigt moment där alla blev tårögda, och min MoH frågar ifall jag inte kunde få prova med slöja och diadem, och utan tyghanskarna. Detta gick absolut INTE, vi var där för att prova klänningar... 

Jag ska till Milagro imorgon och hoppas innerligt på ett varmare bemötande! 
    Jag är ute efter en Pronovias klänning och dom finns tyvärr bara på dessa två butiker. 

Ville bara dela med mig av min erfarenhet! Om ni är intresserade utav Pronovias eller St Patrick så sk ni Absolut gå dit! Men vänta er inget varm välkomnande! 

Ha en toppen dag!
    /E

Fy vad tråkigt att du inte fick det bemötandet du var ute efter.

Jag var på White brud och fest två gånger. Den första gången hade jag inte bokat tid utan gick bara in så att säga. Butiken var tom och hon hade inga bokningar den dagen (det var en vardag någon gång mitt på dagen) så då fick jag prova hur många klänningar jag ville och hon ägarinnan var så trevlig så.

Men andra gången jag var där så hade jag bokat in en tid då jag även tog med mig mina tärnor. Då hade hon bokningar hela dagen och var jätte stressad. Jag hade talat om hur många klänningar och vilka klänningar jag skulle prova (mina favvoriter från den första provningen), och då vart hon paff att jag skulle prova alla. Något som vi hade kommit överrens om. Det blev lite som i sällskapsresan "snowroller" där en familj ska ta foton till sina liftkort, men pappan i familjen är för snål att låta alla få en varsin tur i fotobåset, utan vill ha alla i familjen på samma karta. Vilket leder till att familjemedlemmarna slängs in och ut snabbt som rackan för att hinna ta ett kort.

Lite så var det när jag skulle prova de där klänningarna.

Samma dag(ar) som jag var på White brud och fest var jag även på Milagro (jag var också ute efter en Pronovias).

Där var det helt annorlunda. Så rara och gulliga tjejer som jobbar där som verkligen lägger ner tid och energi på en där. De är både rara och duktiga.

Det slutade med att jag köpte min klänning där.

Däremot så tycker jag att ägarinnan kan vara lite snorkig (inte bara jag som tyckt), men det finns så många andra tjejer som jobbar där som är super trevliga.

Ett exempel på hennes snorkighet var bara för ett par veckor sedan då min klänning äntligen blivit klar. Jag bestämde mig för att åka dit och hämta hem den då jag vill ha den hemma. När jag kommer in i butiken får jag först en blick som säger å, vad gör du här? Hon frågar då lite snäsigt om jag ska prova klänningar varav jag svarar att "nej, jag ska hämta en klänning. Ni ringde och sa att den var klar. Så jag tänkte hämta den och betala det sista."

Hon tittar då oförstående på mig och säger "så du ska inte prova några klänningar."

Jag förklarar ytterligare en gång att jag ska hämta en klänning. Hon skickar då ner en av tjejerna att hämta den. Klänningen kommer efter en stund upp. Då vi konstaterat att det är rätt klänning så betalar jag det sista och åker sedan hem med en känsla av att det tydligen var väldigt jobbigt att jag kom dit.

Inte så kul när man köpt en klänning för 20.000:- Då förväntar man sig att personalen och speciellt ägaren är trevliga. Jag ska ju tillbaka dit för att låta dem sy upp och eventuellt sy in den till bröllopet. Vilket betyder mer affärer för dem.

Men mer än så vill jag inte handla där, (hade tänkt köpa en bolero) men det köper jag nog någon annanstans.

Utöver ägarinnan så är personalen där jätte trevliga och kunniga.

Men jag tror att en del av ägarna till bröllopsbutikerna i Stockholm skulle behöva gå en charmkurs.

Lycka till i klänningsletandet. Hoppas att du hittar din klänning och att du får ett bra bemötande på Milagro och att ägarinnan inte är så snorkig. :)

• Viola

Jag kan dela med mig av mina erfarenheter kring båda. Jag har i princip varit hos alla "större" återfösäljare.

Milagro - Jag upplevde de som väldigt hjälpsamma när det kom till att prova klänningar, dock inte speciellt "ärliga". Ägarinnan var som nämnt lite snorkig. Helt ärligt, jag ringde en nära vän direkt efteråt och sa att jag inte kan tänka mig att ge min "business" till dem. För mig är det viktigt att jag får rätt känsla när jag ska genomföra ett större köp, och med tanke på deras erfarenhet inom branschen så förväntade jag mer input från de när jag bad om det, så som om modellen passade min kroppsform, vilka förändringar man kunde göra osv. Noll input från de, inte ens när jag frågade. Utan jag fick bara höra att allt var fint. Jag upplevde inte det som ärlig feedback.

White- Jag kommer beställa min klänning hos henne. Hon upplevs som lite snorkig, jag vet. MEN, det gör i princip alla i den här branschen känns det som. Det viktigaste för mig är professionalism i form av garanti om leverans i tid och ärlighet. Hon vill inte sälja bara för att, hon känns som väldigt ärlig, om än aningen "hård".
    Det är oerhört viktigt för mig när det kommer till ett köp som brudklänning, att ha att göra med någon som kan sin sak, för jag är inte ett proffs i området, utan jag behöver ett proffs som är ärlig med vad som passar min kroppsform och är mån om att leverera en klänning som är "perfekt" för mig, utan en massa fjantigt säljsnack. Och jag upplever Sara (ägarinnan) som den personen för mig.

• kitkät

Jag har köpt min brudklänning på White Birds (White Brud & fest) och jag fick jättefint bemötande av henne! Jag ska dit på lördag igen och hämta min brudklänning som nu kommit från Mori Lee! 
    Och som Viola skrivit ovan så fick jag också den känslan av butiksägaren Sara, att hon är väldigt rak och ärlig utan att köra en massa säljsnack. Det tyckte jag var skönt. Hon varken pressade eller stressade mig. 
    Det uppskattade jag väldigt mycket när jag var där och jag kände direkt att jag ville beställa min brudklänning just hos henne! 

Jag var även inne på Drottninggatan Brud och fest som också säljer Mori Lee (märket som min brudklänning kommer ifrån), men jag blev avskräckt direkt. Jag fick hjälp av butiksägaren och hennes medarbetare, men dom var inte överens om något alls, varken pris, vad som ingick, leveranstid etc. Jag fick olika svar från dom beroende på vem jag frågade!
    Och så försökte dom lura på mig en brudklänning som hängde i butik och som såg väldigt sliten ut. 
    Och jag frågade då efter midjebandet till brudklänningen, eftersom jag visste att ett midjeband ingick med just den klänningen. Då säger medarbetaren: "Ja, det finns ett midjeband som hör till och som ingår". Och butiksägaren säger: "Nä, det ingår inget midjeband, men om du köper klänningen så kan du få ett midjeband på köpet". Och så går hon bakom kassan och tar hon fram det midjebandet som jag vet ingår! Och även bandet var väldigt slitet och massor av pärlor som hade ramlat av. 
    Det kallar jag dålig service och noll ärlighet! 

Jag tackade för mig och gick istället till White Birds och beställde min brudklänning! Där fick jag i alla fall ärlighet och slapp säljsnack. 

• ellie01

Tack  för alla svar!

Jag blev sååååå nöjd hos Milagro, det var en sån rar tjej, Malin, som bara var helt otrolig! Dom tog till och med frm en klänning ur Pronovias 2014 som kommit samma dag och fortfarande var nedpackad i kartong. 
    Fick aldrig träffa ägarinnan, det kanske var tur. Men den här Malin var super duktig, visade hur man kan ändra klänningen, tog fram bilder på hur det skulle kunna se ut .
    Så om ni ska dit igen tycker jag att ni ska fråga efter Malin Glad

Det är ju så tråkigt att deras service inte konsekvent, men jag förstår självklart att alla är människor och vi har alla våra dåliga dagar. MEN just när det kommer till brudklänningar, om en brud som är så lycklig och exalterad att få prova sin livs (kanske) första brudklänning och mentalt börja sätta sig in i att hon inom en snar framtid kommer att bli Fru "Andersson", då tycker jag att man får försöka bita ihop, alternativ be om ursäkt och förklara. 
    Dessutom som  Stormhelen sa så kommer man att spendera en hel del pengar på denna klänning, då förväntas service! 

Hoppas ni alla blev nöjda med era klänningar!! 

• Alyllyra
    ellie01 skrev 2013-05-17 15:01:23 följande:
    Så om ni ska dit igen tycker jag att ni ska fråga efter Malin Glad

Ja, hon är bäst!!
  • Hellosweet

Jag köpte min känning på white birds i Stockholm och klänningen var jättefin, jag köpte även en underkjol där för 1000 kr och slöjan för 2500kr. MEN sedan skulle jag korta ner klänningen och de skulle sy den för att jag skulle kunna gå i den och det var hemskt. Jag fick träffa ägarinnan som gjorde mig jättestressad.. Trots att jag hade bokat tid så tog de in drop in kunder och koncentrerade sig aldrig på mig och min klänning. Väldig dålig service. Jag fick komma till butiken och prova klänning tre gånger och det blev aldrig bra den var för lång och jag kunde inte gå i den trampade på tyget. Till slut klippte min mamma klänningen i butiken och hjälpte sömmerskan. När jag sa att jag inte skulle betala så stor summa för så dåligt gjort arbete och att jag kan betala mindre summa så blev ägarinnan hysterisk och slängde ut mig. Sy aldrig din klänning där!!!

• affi

Jag har köpt min klänning där och allt gick som jag ville, trevlig bemöt, hittade bästa priset för klänningen var på rea och hon var varken sur eller oengagerad.
    jag rekommenderar butiken, inget var fel.

Svar på tråden White brud & fest