• Anonym (Linda)

    Behöver lite pepp...

    Hej!

    Det är ca 1,5 månader kvar till bröllopet och jag längtar som en tok!! MEN, två nära vänner har nyss gjort slut och just nu är de inte direkt vänner. Hon är en god vän till mig och kommer vara min tärna, han kommer vara marsalk på bröllopet... Min tjejkompis då är väldigt nere och jag har i stort sätt flyttat in till henne för att ja finnas där och se till att hon blir glad igen! Men, allt som kommer upp på tal om bröllopet nu är bara negativt, och de tär lite på en. Jag vill ju att detta ska vara världens bästa dag! och jag kan inte förbjuda hennes ex att komma, eftersom det är min fästmans kompis och han vill såklart att han ska komma. Jag förstår att min kompis mår jätte dåligt och hon vill bara gå vidare så jag hoppas hon kan göra det. Men ja... det känns så tråkigt nu bara, vet inte ritkigt vart jag ville komma med detta men jag ville nog bara skriva av mig lite! 

    jag kanske är super löjlig som tar så hårt på det??

    Hoppas ni har en jättebra dag!
    Kram! 

  • Svar på tråden Behöver lite pepp...
  • 67d

    Det är klart att Det inte är löjlig. Uppenbarligen är ni väldigt goda vänner, och du ska se om nån vecka eller två när din väninna har hämtat sig lite från sin separation och fått lite avstånd ifrån det så kommer det bli bättre. Jag tror allt dom kan bita ihop för eran skull! Du gör ju en jätte fin uppoffring för henne med att stötta henne tills hon kommer på fötter, då tror jag nog att hon gör samma sak för dig på din bröllopsdag? :D

  • Chicita

    Alltså det är väl klart att det här kommer i dina tankar också.
    - Hur kommer det påverka mig. Kommer det bli bråk, kommer jag ha någon tärna / kommer maken ha någon marskalk osv..

    Det jag tycker att du ska göra är att tala om för din tjejkompis (och din blivande får prata med sin killkompis) att ni förstår att det här är väldigt jobbigt för dom.
    Fråga dom om dom fortfarande vill vara marksalk / tärna och om dom kan komma på bröllopet och hålla sams den dagen. Om någon av dom inte vill vara med längre så måste ni ju få en chans att fråga någon annan. Om ni har någon annan att fråga. Eller i alla fall så måste ni få tid att smälta att den personen inte kommer vara där.

    Ni kan ju underlätta genom att se till att dom inte behöver sitta tillsammans på middagen (och berätta det så dom kan slappna av lite) och även när ni går in i kyrkan så kan ni ju separera dom.
    Exempelvis kan marskalken vara lite av kyrkvärd och visa folk tillrätta och sen bar gå fram och ställa sig lite på sidan (till höger sett från den väg ni går in) och invänta din make där.
    Tärnan kan gå in antingen före er eller efter. Och sen kommer du och maken in tillsammans som ett tecken på att ni gör det här gemensamt och för att ni vill... 

Svar på tråden Behöver lite pepp...