• Elena1

Istället för ris

På de bröllop jag har varit på har man efter vigseln kastat ris på brudparet och nu funderar jag på om det finns någonting annat man kan använda istället. Dels har jag hört att ris sväller i fåglarnas magar och så vill jag inte ägna resten av bröllopsdagen åt att plocka riskorn från håret/ur klänningen.Har ni några tankar/idéer?  

• Svar på tråden Istället för ris
  • metalwedding

Vi har skaffat fågelfrön i stället. Det blir ju fortfarande att man får plocka det ur håret, men det sväller inte i fåglarnas magar...! Sen känns det som om det är lättare att plocka bort fågelfrön.

• Elena1

metalwedding skrev 2013-05-12 14:44:44 följande:Vi har skaffat fågelfrön i stället. Det blir ju fortfarande att man får plocka det ur håret, men det sväller inte i fåglarnas magar...! Sen känns det som om det är lättare att plocka bort fågelfrön.Vilken bra idé, det har jag inte tänkt på förut. Så för man dagens goda gärning samtidigt ;) Har hört att man kan ha såpbubblor (sådana som inte lämnar spår på kläderna då) och rosenblad (fast det blir nog lite väl dyrt).

• afturelding

För ett tag sen såg jag ett par som hade bundit små buketter av sommarblommor som gästerna fick kasta. Klöver har jag för mig att de använde b.la, men vilka små blommor som helst går säkert bra!
    Originellt och lätt att städa upp. 

• snowstars

Ris sväller inte i fåglarnas magar, det är en myt.

Att man inte vill ha det i håret eller bh:n eller vart det nu kan tänkas landa är dock förståeligt. Alla kyrkor tillåter inte heller att man kastar frön av olika slag eftersom det drar till sig skadedjur som råttor till exempel. Såpbubblor är en sak som jag tycker ser fint ut på bild

• Ariana

Såpbubblor blir jättevackert på bild och är roligt, särskilt om det finns barn där. Det finns att köpa i söta småflaskor för bröllop. Konfetti kan man också ha om kyrkan tycker det är ok, men är säkert minst lika svårt att få bort som ris.

• metalwedding

Jo, såpbubblor ska vi också ha (finns billigt på typ dollarstore eller öob). Bubblorna kommer antagligen att hinna smälla innan de når oss, men det kommer att bli himla fint på bilderna.

Svar på tråden Istället för ris