• Emmeli

    Festprogrammet - Personligt om brudparet. Tips!

    Skulle vilja ha tips på hur man kan utforma en personlig sida om brudparet i festprogrammet.
    Typ av frågor och så vidare. Vi tänkte även ha med milstolpar under vårt förhållande, så frågan är om man ska sätta det på samma sida som frågor eller annat personligt? Om inte, var i festprogrammet bör man ha milstolparna?

    Tycker det är svårt vilken ordning man ska ha allt... :)

    Gör inget om frågorna (eller vad man då ska ha) är lite fräcka/roliga!

  • Svar på tråden Festprogrammet - Personligt om brudparet. Tips!
  • FrökenCitron
    Emmeli skrev 2013-05-12 08:31:30 följande:
    Skulle vilja ha tips på hur man kan utforma en personlig sida om brudparet i festprogrammet.
    Typ av frågor och så vidare. Vi tänkte även ha med milstolpar under vårt förhållande, så frågan är om man ska sätta det på samma sida som frågor eller annat personligt? Om inte, var i festprogrammet bör man ha milstolparna?

    Tycker det är svårt vilken ordning man ska ha allt... :)

    Gör inget om frågorna (eller vad man då ska ha) är lite fräcka/roliga!
    Vi kommer att ha rubriken "detta har hänt" under den så radar vi upp årtal med fakta. 
    Ex.

    1979 Brudgumens bror får en kris då det meddelas att XX ska komma till världen
    1980 XX föddes på BB i Uppsala, samma år som bröderna Sedin annars inga likheter med bröderna
    1981 XX går infrån kravell till vanlig männsklig gång art under en vecka 
    1983 XX föddes på BB i Östersund, Carola sjung på ESC främling  
    osv. 
     
    Brud anno 2013
  • Marjasinus

    Jag letade upp loggen från vår allra första konversation på nätet när jag bjöd ut henne. Den har vi lagt in i vårt program. Sen några loggar på hur det ser ut när vi pratar nu när vi löser praktiska problem som dagishämtning o s v - det är en ganska rolig kontrast.

  • Emmeli
    Marjasinus skrev 2013-05-12 20:45:38 följande:
    Jag letade upp loggen från vår allra första konversation på nätet när jag bjöd ut henne. Den har vi lagt in i vårt program. Sen några loggar på hur det ser ut när vi pratar nu när vi löser praktiska problem som dagishämtning o s v - det är en ganska rolig kontrast.
    Bra tips!! :)
  • jimmyojennifer

    Vi har skrivit in en sida om vår resa från vi träffades, blev ett par, flyttade ihop och förlovade oss tills idag. Kort och koncist.
    Sen har vi gjort en sida som heter kuriosa om brudparet, den sidan innehåller enbart trams.


    Ett axplock kommer här:


    Jennifer samlar på allt
    Jimmy kastar
    Jennifer förbrukar en halv rulle vid varje toalettbesök
    Jimmy kollar text tv minst en gång om dagen


    Framtiden är den du själv skapar
  • Cathelica

    Vi har på sista sidan i vårat program:

    Vem gör/gjorde vad i vårat förhållande. A C
    SMS Puss först                                                       x                  
    Sa jag älskar dig först     x
    Pratar mest x

    Osv.

    Vårat första bråk
    Då det är en lite speciell och rolig historia

    Sen fem om brudparet

    Jag fem om honnom

    Han fem om mig

    :)         

  • Mmmaria

    Jag blev så himla nöjd med vårt festprogram!Vi hade följande innehåll: 1. Välkommen/det här händer under kvällen (ej klockslag, men tips om gästbok, engångskameror mm) och meny.2. Tänkvärt om bröllop dvs roliga citat från barn om kärlek3. Bilder på familjens brudpar genom tiderna. Våra föräldrar och syskons bröllopsfoto + några när vi som barn klätt ut oss.4. Alla gästerna och något som de kunde prata om tex Namn - Brudens ena lillebror. Fråga mig om mitt framtida hemland.5. Tipsrad om oss tex 1. Vad var E´s första ord till M? a.Vad snygg du e     b.Slå mig inte     c.Ska du med upp?  6. Tack till toastmastrar, tack för rolig svensexa och möhippan, svar på tipsradI min mans festprogram hade jag lagt in en text om varför jag älskar honom. Han hade skrivit en liknande underbar kärleksförklaring till min möhippa så jag ville överraska honom på bröllopet.      

Svar på tråden Festprogrammet - Personligt om brudparet. Tips!