• diaboli

    om mina föräldrar inte kommer...?

    Hur ska jag då göra med honörsbordet?

  • Svar på tråden om mina föräldrar inte kommer...?
  • Chicita

    Sätt några andra du vill ha nära dig på deras platser?
    Eller skippa traditionellt honnörsbord?

    Det finns inga regler, så du behöver inte vara orolig. Det där löser ni om det problemet uppstår - på ett sätt som passar er Glad 

  • diaboli

    Jag kan inte i min vildaste fantasi tro att de kommer. Jätte tråkigt! Men det är min mammas val. Känns bara så himla tråkigt allting. Jag vill så gärna ha ett traditionellt bord. Funderar på morfar och hans tant. Äsch..jag vet inte

  • Chicita

    Visst är det tråkigt om dom inte kommer.
    Hur många platser funkar för er att ha på honnören?
    Det traditionella är ju (sett från gästernas håll)

    BG's mamma / B's Pappa/ B / BG / B's Mamma / BG's Pappa.

    Ni kanske helt enkelt kunde ha
    BG's Pappa/ B/ BG / BG's mamma

    Alltså hoppa över "dina" släktingar helt.
    Eller utgå från ovanstående och sätta tärnor och marskalker på utsidan

    Vill du ha din morfar med respektive där så sätt dom där Glad 

  • Marjasinus

    Usch vad tråkigt :/ Hade det hänt mig så hade jag låtit min sambos föräldrar sitta med oss men tveksamt om jag hade placerat några mer där. På något sätt så blir det ändå "elefanten i rummet" och det vore dumt att försöka täcka över situationen men samtidigt vill jag ju inte ta bort chansen att sitta lite i rampljuset för mina svärföräldrar.

  • kitkät

    Om jag vore du så hade jag placerat tärnor och marskalkar vid honnörsbordet istället.


     

  • diaboli

    Tack för tipsen. Jag vet att många utav gästerna kommer reagera att mina föräldrar inte är där. Bara det känns jobbigt..

  • Ariana
    diaboli skrev 2013-05-12 11:00:00 följande:
    Tack för tipsen. Jag vet att många utav gästerna kommer reagera att mina föräldrar inte är där. Bara det känns jobbigt..
    Det är inte så säkert, jag har varit på ett bröllop där brudens mor inte var närvarande, jag vet att bruden själv tyckte att det var jättejobbigt innan, men hörde inte en enda gäst som reagerade på det. Även om folk skulle reagera så är det ju säkert för att de tycker att det är fel av föräldrarna, inte att du har gjort något fel.
  • Chicita

    Det viktiga är vilka som är där för dig. 
    Inte dom som inte är där.

    Fokusera på att ni ska få en bra dag tillsammans med dom som är där. Så kommer resten att falla på plats  

  • Kalaspinglan
    diaboli skrev 2013-05-12 11:00:00 följande:
    Tack för tipsen. Jag vet att många utav gästerna kommer reagera att mina föräldrar inte är där. Bara det känns jobbigt..
    Jag förstår hur det känns. Mitt ena syskon har inte svarat på inbjudan (sista svarsdag var för en vecka sen), och kommer knappast att dyka upp på bröllopet då vi har väldigt dålig kontakt.

    Vår dramaqueen till mamma har dessutom hotat med att inte komma om inte syskonet kommer.

    Jag har tänkt väldigt mycket på detta, och bestämt mig för att oavsett hur det blir, så kommer jag bara att säga till folk "XX fick en inbjudan men kunde inte komma/valde att inte komma" och om mamma inte kommer säger jag "mamma var förstås inbjuden, men hon valde annat idag". Sagt med obekymrat tonfall. Det är ju inte JAG som ska skämmas för att min familj inte kan bete sig som normalt folk på min bröllopsdag.

    Jag tänker dessutom att de som väljer att inte komma får skylla sig själva, de har mer att förlora på det än vi. Vi har bjudit alla, och kan inte göra mer än så. Vill folk inte komma så kan vi inte tvinga dem. Och om man tänker sura/vara bitter på vår bröllopsdag behöver man heller inte besvära sig om att dyka upp.

    Vi kommer antagligen att sitta med tärnor och marskalker pga vi inte riktigt vet hur delar av min familj kommer att göra.
  • MrsDRBM

    Min partners familj kommer inte komma på vårt bröllop och vi kommer sitta på följande sätt:


    min yngsta syster, min pappa, jag, min partner, min mamma, min äldsta syster.

Svar på tråden om mina föräldrar inte kommer...?