• Flixon
    Äldre 9 May 22:47
    3169 visningar
    8 svar
    8
    3169

    Dekorera bro!

    Vid vår festlokal finns en fantastiskt vacker bro över ett vattendrag, som vi funderar på att komma gåendes över istället för att bilen vi ska åka i kör oss ända fram till lokalen. Bron har enkla metallräcken som jag hade velat dekorera på något vis, men den är rätt lång så blomstergirlander känns liksom inte som något alternativ...

    Så här ser bron ut (vi ska förstås inte ha något kapell och stolar ivägen Flört)


    Så är det någon som har bra förslag på hur man kan piffa till den? Ljusslingor är inte heller riktigt någon poäng med eftersom det kommer vara ljust när vi anländer, annars hade ju det varit fantastiskt vackert...

  • Svar på tråden Dekorera bro!
  • Äldre 9 May 22:52
    #1

    Gör långa slingor av ris från en hängbjörk kanske? 
    Eller gör vimplar och sätt på långa band 
     

  • Flixon
    Äldre 9 May 22:58
    #2

    Jag hatar vimplar... SkämsOskyldig

    Men det kunde ju inte du veta Flört

    Bra förslag med björkriset däremot, tack!

  • Äldre 9 May 23:01
    #3
    Flixon skrev 2013-05-09 22:58:23 följande:
    Jag hatar vimplar... SkämsOskyldig

    Men det kunde ju inte du veta Flört

    Bra förslag med björkriset däremot, tack!
    hehe... nej men man kan sätta andra saker på band än vimplar Flört
    pompoms, band som kan fladdra i vinden (om det blåser), ballonger. hjärtan...
  • Flixon
    Äldre 9 May 23:24
    #4

    Det har du ju rätt i! Nu gav du mig något att fundera på :)

  • Äldre 10 May 00:00
    #5


    Sanna har fina oversize pappersblommor kanske? Superenkla att gora till och med for en ickepysslare som jag sjalv.
  • stormh­elen
    Äldre 10 May 07:52
    #6

    Ni skulle ju kanske kunna dekorera bron med lite blad och kvistar från skogen/naturen runt omkring. T.ex. björkris eller dylik., och plocka blommor som ni också sätter på bron som "flätas in" bland riset.


    Då kommer ni ju ganska så billigt undan, då ni bara behöver köpa tråd för att binda fast allt på bron.

  • Äldre 10 May 08:10
    #7

    Jag hade valt att ha en lång, vit "matta", ungefär som röda mattor vid premiärer, fast vit istället. Det gör det festligt, tydligt att det är något speciellt och ger en känsla av glamour. Sen hade jag ställt urnor/vaser med trevliga blommor eller blad utmed kanterna, i ett jämnt antal. Lätt att fixa, ganska billigt, och det ger en fin touch på det hela.

  • Flixon
    Äldre 10 May 12:21
    #8

    Tusen tack hörni, för många bra idéer :)

Svar på tråden Dekorera bro!