• Äldre 9 May 18:09
    1664 visningar
    7 svar
    7
    1664

    Inspelning av vigseln?

    Jag funderar på om vi ska hyra in någon som spelar in vår vigsel...
    Hur har ni gjort?
    Om ni inte har fått det inspelat, har ni ångrat er?
    Är det  någon som vet ca. vad det kostar? 

  • Svar på tråden Inspelning av vigseln?
  • Äldre 9 May 19:22
    #1

    Vi ställde en filmkamera på ett stativ som filmade hela vigseln. Sen hade vi även en släkting som ställde upp och filmade med en kamera (lite bättre kamera). Och ja är jätteglad att vi har filmat. Vigseln gick så fort och det är kul att kunna titta tillbaka. Men jag vet inte om jag tycker det är värt att anlita någon och betala dyrt för. Utan för oss/mig räckte det mer än väl att "vi" själva filma.

  • Äldre 10 May 08:12
    #2
    karamell skrev 2013-05-09 18:09:56 följande:
    Jag funderar på om vi ska hyra in någon som spelar in vår vigsel...
    Hur har ni gjort?
    Om ni inte har fått det inspelat, har ni ångrat er?
    Är det  någon som vet ca. vad det kostar? 
    Vi funderar på att hyra in nån, särskilt filma vigseln. Kommer ev använda oss av www.myweddingday.se
    Dom hade rätt vettiga priser tyckte vi.
  • Äldre 10 May 08:13
    #3
    sommaren13 skrev 2013-05-10 08:12:07 följande:
    Vi funderar på att hyra in nån, särskilt filma vigseln. Kommer ev använda oss av www.myweddingday.se
    Dom hade rätt vettiga priser tyckte vi.
    Hon skrev att det kostar 400kr/per timme och sen 3000kr för redigering, så det skulle kosta ca 5400kr för 6tim.
  • Äldre 10 May 09:31
    #4

    Vi hade ingen som filmade bröllopet och nej, vi ångrar det inte. Vi har tillräckligt med bilder. För många bilder ;)

  • Äldre 10 May 10:34
    #5

    Vi har jättemycket bra bilder - och jag hatar att vara med på bild. Så jag hade inte varit bekväm med att någon filmade.
    Däremot har jag minnesluckor från vigseln eftersom jag hade så fruktansvärt ont i min ena fot.
    Om jag går i "fel skor" eller trampar på något ojämt eller nåt så "bryter" jag ena foten. Och det hände ju givetvis den dagen...
    Skorna jag hade valt var ett par jag har haft ett tag innan och gått mycket i. Men det blev visst för mycket den här dagen och någon av alla dom där brosk-pelarna jag har i foten gick av. Så jag försökte bara stå på benen hela cermonin utan att svimma.
    Så det hade varit kul så här i efterhand att ha det på film. Men jag ångrar ändå inte att vi inte hade någon filmkamera då jag inte hade känt mig bekväm med det... 

  • Äldre 10 May 12:31
    #6

    Hihihi vilken historia Chicita!


    Däremot har jag minnesluckor från vigseln eftersom jag hade så fruktansvärt ont i min ena fot.
    Om jag går i "fel skor" eller trampar på något ojämt eller nåt så "bryter" jag ena foten. Och det hände ju givetvis den dagen...
    Jag tänkte ha inspelning, är rädd att jag inte kommer att minnas dagen av allt stress .... samt brukar jag va så spänd på bilder, så min förhoppning är att videon kommer att visa att jag är inte spänd... eller så blir jag spänd hela livet och det blir till en mardröm vieo, som man kommer att skratta en hel del om sedan ;)
  • Äldre 12 May 00:36
    #7

    Vi har anlitat ett filmkamera-team (en filmkameraman och en vanlig fotograf) som ska filma och dokumentera hela bröllopsdagen. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att inte få vigsel och bröllopsfest dokumenterad på film! Visst, bilder i all ära, men bilder jämfört med film är intetsägande! Jag vill kunna titta på bröllopsdagen om och om igen efter bröllopet och väcka minnen till liv.

Svar på tråden Inspelning av vigseln?