• mirre0­1
    Äldre 7 May 14:39
    1847 visningar
    7 svar
    7
    1847

    HJÄLP med hårfärg

    jag ska färga mitt hår innan bröllopet, DOCK är det bara 18 dagar kvar till bröllopet och jag vill att håret ska hinnas tvätta ur lite då jag är mörk i håret,  men NÄR ska jag färga det :/ vill inte göra de ett par dagar innan då de blir extra mörkt som nyfärgat men när ska jag då färga håret. blir de för tidigt nu eller ska jag vänta ? har lite panik 

  • Svar på tråden HJÄLP med hårfärg
  • Äldre 7 May 14:44
    #1

    Färga när det är två veckor kvar och köp en färgbomb från Revlon som du kan ha i om du tycker att det blir för ljust till bröllopet :)

  • Äldre 7 May 18:15
    #2

    Varför inte färga det veckan inne och sen köra en eller två inpackningar under veckan som är kvar då.
    Balsam och inpackningar drar ur färg, så det är ju ett tips om du vill hinna tvätta ur lite mer men slippa utväxten. 

  • Äldre 7 May 20:52
    #3

    det är absolut inte alla inpackningar och balsam som drar ur färg vissa protein inpackningar kan gøra det, eller skitinpackningar från affärer kanske gör det. 
    gör det två veckor innan och säg till frisören att du ska gifta dig och att det inte ska bli för mörkt

  • mirre0­1
    Äldre 8 May 01:58
    #4

    Min färg håller längre med inpackninh :/ aldrig hört att det skulle dra ur färgen dock färhar jag de nu i veckan för att ba säker på att de blir bra

  • Äldre 8 May 09:39
    #5

    Mitt hår brukar tappa färg med inpackningar och det var en frisör som gav mig tipset från början.
    Jag märker också att vattnet blir mer färgat efter att jag använt inpackning även om håret nästan har slutat släppa färg tidigare.

    Och nej jag använder inte "skitinpackningar från affären" Tungan ute

    Men det kan kanske ha något att göra med att jag färgar håret rött? För röd färg släpper lättare än andra färger sägs det ju...

    Du känner ju ditt hår bäst mirre01 så du vet ju hur det brukar se ut efter ett par veckor. Så det var nog lika bra att du färgade nu då Glad 

  • mirre0­1
    Äldre 8 May 16:07
    #6

    Blir färgning i morgon :) ja röda pigment släpper rejält mer än andra min bästa vän är röd förgar var 3e vecka hennes blir matt o trist direkt nästan jag färgae ca 3 månad me jag är naturell brunett och har enbart i brun färg för den lilla piff upp effekten blir så mycket finare med nyanserna tycker jag. Men oroar mig nog i onödan bara för de är bröllop. :)

  • Äldre 9 May 00:14
    #7

    Jag vet att många har problem med att den röda färgen blir dassig.
    Jag brukar få komplimanger för den röda färgen (även fast det typ var 8 veckor sen jag färgade och utväxten är gräslig Tungan ute )
    Men jag är "latent rödhårig". Dvs jag har samma pigment och allt annat som en riktigt rödhårig person har - förutom det röda håret. Så jag vet inte om det spelar in...
    Mitt hår blir typ rödbrunt efter 3-4 veckor så det verkar som att det håller kvar lite av det röda pigmentet även om massor tvättas ur.

    Konstigt det där med hår.
    Alla hår verkar reagera olika på det man utsätter det för Glad 

Svar på tråden HJÄLP med hårfärg