• marsma­t
    Äldre 5 May 20:37
    2175 visningar
    7 svar
    7
    2175

    Serveringspersonal i Skåne

    Hej alla!

    Jag och min fästman ska gifta oss precis utanför Kivik den 20:e juli. Vi kommer inte från Skåne och alla vi känner här kommer att vara gäster i bröllopet, därför har vi haft jättesvårt att hitta någon som kan hjälpa till på festen.

    Det kommer att bli buffé och en bonde ska grilla köttet. Vi kommer att ha ett stort gäng som lagar de andra rätterna, men alla är som sagt gäster. Det vi behöver är ungefär tre stycken välorganiserade människor som kan hjälpa till med att bära ut, plocka undan, göra lite enklare disk, brygga kaffe och lite smått som annars behövs.

    Ni som haft liknande fester, var har ni fått tag på folk? Är det era bekanta som ställt upp eller finns det företag man kan kontakta? Hur gör vi egentligen?

    Vi har också funderat på om någon här är i samma sits och skulle vara intresserad av att byta tjänster med oss, så att säga. Vi ställer gärna upp för att diska, städa och servera åt ett annat skånepar ifall de vill göra detsamma för oss Glad Så hojta till bara!

    Supertacksam för all hjälp, jag har mardrömmar just nu om att brygga kaffe i vit klänning. Haha! Tungan ute

  • Svar på tråden Serveringspersonal i Skåne
  • Äldre 5 May 22:22
    #1

    Kan du inte höra med bonden om han känner någon/några som kan hjälpa? Annars kan du kolla med Hotell och Restaurag-linjen på något närliggande gymnasium om serverongshjälp eller annonsera på blocket :) Lycka till!

  • marsma­t
    Äldre 6 May 15:49
    #2

    Tack för tipsen :)

    Vi hörde med bonden i början men han är det man kan kalla en något tankspridd människa så jag tror inte vi kommer att få ett bra svar där. Men hotell- och restauranglinjen låter som en toppenide. Jag googlar var det kan finnas! Hur gör man så med skatt och sådant? Jag har ingen koll alls på hur sådant funkar i Sverige eftersom jag är norsk. Men mannen är snart jurist så man tänker att han borde veta...

  • Incorp­oreal
    Äldre 23 May 10:07
    #3

    Vi hade två superduktiga tjejer på vårt bröllop i Malmö. De är jättegulliga och det märktea att de har vana. Vilket datum gäller det? Vi betalade 1000 var för en kväll plus bensin. Om det behövs efter kl 23 tog de extra.

  • Äldre 23 May 10:46
    #4
    Incorporeal skrev 2013-05-23 10:07:37 följande:
    Vi hade två superduktiga tjejer på vårt bröllop i Malmö. De är jättegulliga och det märktea att de har vana. Vilket datum gäller det? Vi betalade 1000 var för en kväll plus bensin. Om det behövs efter kl 23 tog de extra.
    Hejsan förlåt att jag smyger mig in och lånar lite av tipsen. Vi ska ha bröllop i vellingeområdet. Och vi har inte heller någon som kan servera 2 st hade varit super som om det inte är samma datum kanske jag skulle kunna få info om dessa duktiga tjejer. Vi ska gifta oss den 17/8. Tussen tack .
  • jennym
    Äldre 23 May 10:55
    #5

    Testa jörgen kock gym. till er som gifter er den 20 juli, jag kunde hjälpt er men gifter mig sj den 20 juli.

  • marsma­t
    Äldre 23 May 21:44
    #6
    Incorporeal skrev 2013-05-23 10:07:37 följande:
    Vi hade två superduktiga tjejer på vårt bröllop i Malmö. De är jättegulliga och det märktea att de har vana. Vilket datum gäller det? Vi betalade 1000 var för en kväll plus bensin. Om det behövs efter kl 23 tog de extra.
    Hej!

    Kan du skicka PM med mer information? Det låter ju som precis vad vi letar efter :) och tack för att du svarade på mitt inlägg. Det är 20 juli som gäller, i Kivik, men vi betalar mer än gärna för bensin självklart.
  • Incorp­oreal
    Äldre 24 May 06:50
    #7

    Skickat! :)

Svar på tråden Serveringspersonal i Skåne