• Isabelle123

Tjejer hjälp mig! Gifter mig om bara 3 veckor!!

För att göra en lång historia kort.. Så har jag fått ändra min brudklänning i sista sekund. den jag hade valt från början kom hem (från kina) och var extremt ful.
    så då fick jag ut att leta.. hittade en klänning som jag köpte från second hand.

MEN den är alldeles för stor så en sömerska ska sy om den. men jag vet inte hur jag ska göra med banden på klänningen. antingen tar jag bort dom helt så den blir axelbandslös eller så sätter jag dit två axelband (lite beredare modell som passar klänningen)
    men vilket av detta tror du blir snyggast?

jag har breda/tjocka armar så jag vill ju gärna "gömma" dom. hur gör jag det bäst? sjal? eller slöja? passar slöja till denna klänning? eller är det snyggast att inte göra något?

och vilket sorts smycke passar bäst till denna klänning? 

det här är klänningen jag har köpt.

Mina armar är liknande dessa...

• Svar på tråden Tjejer hjälp mig! Gifter mig om bara 3 veckor!!
  • Ariana

Jag personligen hade valt att sätta dit axelband, men det är för att jag inte skulle känna mig bekväm utan. Jag tror att klänningen skulle vara jättefin utan axelband, den har en väldigt snygg ringning.

När det gäller armarna förstår jag mycket väl att man vill försöka dölja dem, det ville jag med, men efter att ha provat massor med olika varianter tycker jag själv att armarna ser som bredast ut just när jag försöker dölja dem. Dessutom tycker jag inte att någon av tjejerna på bilderna har särskilt breda armar. Om du absolut vill försöka dölja dem skulle jag satsa  på slöja, som jag tycker är snyggare än sjal, bolero skulle ju också kunna vara ett alternativ, men det är nästan synd på klänningen som är så vacker baktill.

• SandraElisabet

Be sömmerskan om hjälp med att prova dig fram.
    Skulle inte axelband som ligger ut mot axeln smalna av armarna lite??
    Jag är också nojig över mina armar och om du redan nu är orolig så bör du prova prova prova och se vad du känner dig BEKVÄM med! Man ska både vara och känna sig snygg på sin dag. Solig

Jag tror på axelband som går ut mot axeln, jag tror örhängen och hårsmycke, inget halsband.

• Isabelle123

Tack för tipsen! jag börjar luta åt att ha band för då kan jag ha vanlig BH samt att det kanske inte känns lika naket. jag har bestämt mig för att ha utsläpt lockigt hår med nån fläta/blomma kanske.. ingen tiara.. men ett tag funderade jag på att ha krans-liknande denna.

• SandraElisabet
    Isabelle123 skrev 2013-05-05 11:18:31 följande:
    Tack för tipsen! jag börjar luta åt att ha band för då kan jag ha vanlig BH samt att det kanske inte känns lika naket. jag har bestämt mig för att ha utsläpt lockigt hår med nån fläta/blomma kanske.. ingen tiara.. men ett tag funderade jag på att ha krans-liknande denna.

Åh så fnt!! Jag kände väll bara spontant att du ska lita på din magkänsla. Axelbandmed utsläppt hår blir fint och lite bohem - I like! Blommor och band är också hårsmyckenenligt mig. Solig
  • annapia

Jag skulle ändra axelbanden till ett på varje sida men gärna avsmalnande mot klänningen och bredare på själva axeln. Men det är väldigt snyggt utan axelband också. Ibland kan axelband förstärka "kralliga" armar och då är det bättre utan. En tunn transparent slöja som faller snyggt över axlarna tror jag på. Snyggare än bolera som döljer klänningen. Vad gäller smycken så skulle jag välja örhängen och ev hårsmycke där du kan ha ev slöja men som är snyggt även utan slöja.

• SandraElisabet
    annapia skrev 2013-05-05 11:20:37 följande:
    Jag skulle ändra axelbanden till ett på varje sida men gärna avsmalnande mot klänningen och bredare på själva axeln.
    Precis en sådan form har jag också sett framför mig. Glad
  • Isabelle123

ja det är så jag har tänkt mig :) Men jag måste fråga.. vad tror ni med krans i håret? min blivande man och mina systrar tänker på midsommarafton när man har krans. vad tycker ni? tycker det ser väldigt vackert ut

• SandraElisabet
    Isabelle123 skrev 2013-05-05 11:53:00 följande:
    ja det är så jag har tänkt mig :) Men jag måste fråga.. vad tror ni med krans i håret? min blivande man och mina systrar tänker på midsommarafton när man har krans. vad tycker ni? tycker det ser väldigt vackert ut
    Jag tycker nog också att det serganska midsommar-aktigt ut, men det beror på kransen. Jag har sett en hel del foton på lite mer boho-chica brudar det senaste och många av dem har haft en krans eller "halvkrans" i hårer och jag har verkligen gillat det. Det är ganska modernt nu.
  • Isabelle123

mm Jag ska nog fundera på det.. ska till frisören för provuppsättning på torsdag. ska se vad hon tror. annars så tycker jag även detta är rätt fint

• SandraElisabet
    Isabelle123 skrev 2013-05-05 12:02:15 följande:
    mm Jag ska nog fundera på det.. ska till frisören för provuppsättning på torsdag. ska se vad hon tror. annars så tycker jag även detta är rätt fint

Det där är jättefint!! Hade själv kunnat tänka mig något sådant. Glad
Svar på tråden Tjejer hjälp mig! Gifter mig om bara 3 veckor!!