• Angelica och Engin

    Behöver tips om en bra BH.

    Hej

    Jag skall ha en bröllopsklänning som är tub upp till så jag behöver en bh som håller upp så man inte får häng pattar =P

    Jag har 70E så H&M och så funkar inte..

     

  • Svar på tråden Behöver tips om en bra BH.
  • PimPim83

    Jag har 75 E och tycker att Triumph brukar ha bra BH:ar. Jag brukar köpa i en underklädesbutik, men vet att märket finns på ex Zalando.

    Det bästa tipset är annars att gå till en underklädesbutik. Jag brukar alltid få jättebra hjälp dit jag går. Tjejerna som jobbar där hittar alltid något som är precis det jag behöver. Glad


  • Angelica och Engin

    tack för tipsen =)

    gick till lite butiker men så svårt att veta hur mycket klänningen trycker neråt och in. tyvärr har klänningen inte kommit så jag kan inte köpa ett par bh:ar å prova mig fram =(

    finns det några "speciella" bh:ar som man skall ha under just en sådan klänning? 

  • Aniara4

    En bra klänning har ju en inbyggd korsett som sitter åt så att man inte behöver någon bh (jag hade lika gärna kunnat vara utan, E-kupa till trots), men jag vet inte vad det är för klänning du har beställt. Är den en billigare variant kanske den inte är uppbyggd på samma sätt.

  • tisa

    Vart köper du bh i vanliga fall? 70E hittar man knappt i Sverige, iaf inga bra.. Jag har 70FF nu och beställer alltid från England, gjort det i 8 år. Kolla på bravissimo.com eller figleaves.com Det fungerar hur bra som helst! Jag skickar ofta tillbaka och byter om det blir fel i storleken, kostar ju lite men väldigt värt.
    Freya Deco strapless är toppen! www.bravissimo.com/products/lingerie/strapless-bras/
    Har också hört att wonderbra skulle vara bra, men inte testat själv.

     

  • Angelica och Engin
    Aniara4 skrev 2013-05-04 23:48:46 följande:
    En bra klänning har ju en inbyggd korsett som sitter åt så att man inte behöver någon bh (jag hade lika gärna kunnat vara utan, E-kupa till trots), men jag vet inte vad det är för klänning du har beställt. Är den en billigare variant kanske den inte är uppbyggd på samma sätt.
    det är en äkta maggie sottero med inbyggd korsett men tycker den  trycker ner brösten istället för upp. Vill få en fin klyfta.

  • Angelica och Engin
    tisa skrev 2013-05-05 09:49:22 följande:
    Vart köper du bh i vanliga fall? 70E hittar man knappt i Sverige, iaf inga bra.. Jag har 70FF nu och beställer alltid från England, gjort det i 8 år. Kolla på bravissimo.com eller figleaves.com Det fungerar hur bra som helst! Jag skickar ofta tillbaka och byter om det blir fel i storleken, kostar ju lite men väldigt värt.
    Freya Deco strapless är toppen! www.bravissimo.com/products/lingeri e/strapless-bras/
    Har också hört att wonderbra skulle vara bra, men inte testat själv.

     
    ska kolla upp detta men vanligtvis NK och åhlens gärna på nätet också.

    Min klänning är ju väldigt låg i ryggen så jag är osäker på om det funkar med en vanlig axelbandslös bh.
    Borde ju finns bh:ar som funkar perfekt med en bröllopsklänning. 
  • Aniara4
    Angelica och Engin skrev 2013-05-05 11:25:01 följande:
    det är en äkta maggie sottero med inbyggd korsett men tycker den  trycker ner brösten istället för upp. Vill få en fin klyfta.


     


     


    Jättefin, men jag förstår vad du menar!
    Jag provade en Wonderbra ultimate strapless, den gav verkligen ett stadigt grepp, men för mig funkade den inte riktigt. Den tryckte nämligen inte bara upp brösten utan även hullet i sidan, så att jag fick en stor valk i armhålan.... Men vi har inte direkt samma omkrets, så du har förmodligen betydligt mindre hull i sidan! Flört
    annapia skrev 2013-05-05 16:04:33 följande:
    Köp en freebra, då får du både klyftan och stödet under bysten.
    Funkar det verkligen i så stora storlekar? Jag har inte testat själv, men när den har diskuterats förut har flera storbystade sagt att det inte funkade för dem.
  • Alvi

    Jag har köpt en wonderbra ultimate strapless i stl. 75F nu till bröllopet. Det var den som satt absolut bäst, tycker du ska testa en.!!

  • Angelica och Engin

    ja det får nog bli en wonderbra ultimate strapless.. verkar som den toppar listorna..


    freebra funkar inte får utslag av den och jag tycker inte den trycker upp så bra.

  • 67d

    Rek freya bhar. Har själv 75 G och vet hur svårt det är att hitta rätt!!

  • Angelica och Engin

    jag köpte också en wonderbra igår men de verkar små i storlekarna?? jag va tvungen att ta 70G i vilket fall som sitter bh:n bra och jag är nöjd tack allesammans =)

  • Agge81

    Gifte mig i lördags 1/6 och hade en klänning som var axelbandalös med tajt liv som man snörade. Har strl 75 E eller F och köpte då en torslette på Cange som satt super bra. . Vanliga axelbandslösa bhar i de strl tycker inte jag sitter så snyggt men denna satt bra och höll sig uppe hela dagen/kvällen med mycket dans mm. Kan verkligen rekomndera en sådan!

  • trolldocka
    Agge81 skrev 2013-06-07 22:53:55 följande:
    Gifte mig i lördags 1/6 och hade en klänning som var axelbandalös med tajt liv som man snörade. Har strl 75 E eller F och köpte då en torslette på Cange som satt super bra. . Vanliga axelbandslösa bhar i de strl tycker inte jag sitter så snyggt men denna satt bra och höll sig uppe hela dagen/kvällen med mycket dans mm. Kan verkligen rekomndera en sådan!
    kan också rekommendera Change. Det blir dyrare än att köpa på nätet men om man är som jag själv och föredrar att prova innan man handlar så är personalen proffsig och utbudet är bra både gällande model, pris och storlekar :)
Svar på tråden Behöver tips om en bra BH.