• Vicke0­1
    Äldre 3 May 17:53
    1636 visningar
    4 svar
    4
    1636

    Vilka färger tror ni funkar bäst på blommorna?

    Har lite problem med att välja färg på min bukett + de blommor som ska vara på bordet när vi äter middag.


    Tänkte köra på gerbera rakt igenom och antingen ha flera olika färger i min bukett som sedan går igen i blommorna på bordet.


    Det kommer vara 1 blomma i varje vas och vi ska ha enkla glasvaser. Vit duk med en (stark) turkos organzalöpare ovanpå. Vi kommer antingen sitta i ett helvitt partytält eller inomhus där det är (mörka) bruna träväggar. Jag kommer ha en ljusgul klänning på mig. Blir det för galet med färgerna när det blir för många? Tänkte väl ha 3-4 olika. Eftersom vi ska ha ett ganska enkelt sommarbröllop är det inte så viktigt att allt ska matcha, utan jag tänker mest att de olika färgerna "livar upp".


    Annars funderar jag på om det blir snyggt med en bukett med gula och orangea gerbera och sedan sätta varannan gul/ orange blomma i vaserna på bordet. Eller tror ni att blir det för mycket "blå-gult" då eftersom löparen är turkos?


     


    Här är länk till löparen vi ska ha:


    http://ballonsalg.dk/shop/organza-turquoise-0-2325p.html


     


     


     

  • Svar på tråden Vilka färger tror ni funkar bäst på blommorna?
  • Vicke0­1
    Äldre 3 May 17:54
    #1

    Hade tänkt mig nåt i den här stilen


  • Äldre 3 May 18:28
    #2

    Du kan inte tänka dig att köra helfärgade fast olika blommor? Eftersom det redan kommer vara så mycket färg så kanske det blir lite rörigt. Jag tycker personligen rosa gerbera med rosa kvistrosor är otroligt fint, vet dock inte om det passar så bra med gul klänning men det skulle vara väldigt snyggt mot löparen :)


     

  • Äldre 3 May 20:39
    #3

    det beror ju på vad du vill ha för känsla på dukningen. Vill du ha lite indisk stil tex så är ju mycket färg något bra. då kan mna gladeligen ösa på med alla möliga färger och mycket ljus tex, för då blir ju helheten väldigt varm och ombonad. 
    Om du tänkte dig en mer sober dukning så kanske det ska vara bara en färg på gerberan då de bägge ni tittat på plus löparen är rätt färgstarka. Tex då bara den gula (som passar din klänning) eller vita gerbera som passar dukningen i övrigt men din bukett får stå ut lite det övriga. 

     

  • Pyttis
    Äldre 3 May 21:21
    #4

    jag skulle sent spontant vilja säga  "picture perfect" skulle vara väldigt fint :) riktigt färgstark och bara lyser av glädje om du frågar mig ;)  tycker att lila och turkost är supernyggt ihop och gult och lila är ju varandras kontrast färger och gör sig jättebra ihop :)



    (helt fantastiskt fint med  fontängräs  till, blir riktig somma kännsla över det ;)  )
Svar på tråden Vilka färger tror ni funkar bäst på blommorna?