Titanring utan gravyrstämpel
Hej alla glada!
Har ett litet bekymmer med att få tag på en passande ring. Tanken är att göra någonting väldigt personligt; vi ska ha en helt slät titanring som förlovnings-/vigselring (vi tänker bara ha en). På insidan ska det sättas in en blå diamant och graveras in alviska runor med en text som är bara för mig och henne.
Då till mitt problem Det verkar inte som att det någonstans i denna vackra vida värld finns en titanring att få tag på som inte har en gravyrstämpel på insidan? I alla fall inte om man vill komma undan någorlunda billigt, vilket hade varit ett plus då ringen sedan dels ska lämnas in för att få en diamant infattad, och dels måste skeppas iväg till USA för att graveras (antalet företag som |A| graverar alviska runor av rätt typsnitt, och |B| dessutom gör detta i titan, är inte väldigt många). En annan stor anledning till att vi vill få det så billigt som möjligt är att ingen av oss vill ha en alltför dyr ring, det känns läskigt att gå runt med så många tusenlappar på fingret.
Jag vet att många graverar in över stämpeln, men enligt företaget som ska göra gravyren kommer det tyvärr synas igenom runorna. Jag vet också att det är en ansvars-/kvalitetsstämpel, men har inte lyckats övertala någon av smyckesbutikerna i Göteborg om att jag gärna avsäger mig garantirätt och liknande ifall de kan göra en ring utan stämpel. Har ni någon idé på vart man kan vända sig?
MVH
Andreas