• MoM130713

    Nån som har/ska köpa sin ring på 77diamonds?

    Hej hej,


     


    Är det någon som har köpt eller ska köpa sin ring på 77diamonds.com? Vad har ni för erfarenheter? Är ni nöjda? Tillkommer det några tullavgifter? Ser ringen likadan ut live? Nöjda/missnöja?


     


    Som ni märker så har jag många funderingar så hjälp mig snälla ni =)


     


    Kram kram

  • Svar på tråden Nån som har/ska köpa sin ring på 77diamonds?
  • Kaffegrus

    Hej,

    Jag har inte köpt hela min ring där, men beställde diamant därifrån. Jag är sjukt nöjd! Leveransen var mycket snabbare än vad jag väntat och servicen har varit fantastisk. På grund av någon judisk helgdag, skulle diamanten komma någon dag senare, vilket jag nog inte skulle märkt, och därför fick jag göra om min beställning till en större diamant med samma kvalité och samma pris. Diamanten kom i en fin box och allt kändes mycket proffsigt och lyxigt. Rekomenderar dem absolut!

    De har sitt kontor i England, så det blev ingen tull. 


  • DannyDarlin

    Jag beställde min och min m2b's ring därifrån för ca en vecka sen. Så nu väntar jag :)
    Jag har haft både email- och telefonkontakt och dom är väldigt trevliga och kunniga.

    Tull ska inte tillkomma eftersom det är inom EU.

    Skriver här igen när jag har fått ringarna :)

  • unicorn

    Hej!

    Vi har köpt våra ringar på 77 och är mer än nöjda. Superbra service, fast de försökte pracka på oss en dyrare diamant (vilket de lyckades med hehe). Min ring var ännu vackrare i verkligheten än på nätet men stämde väl överens med videon. Våra vänner som har förlovat sig nu efter oss har också valt 77 eftersom vi är så nöjda. Jag kollade hos en svensk guldsmed vad min ring skulle ha kostat i deras butik och det var nästan dubbla priset!!! Så om jag ska köpa ytterligare något diamantsmycke i framtiden så blir det definitivt därifrån.

    Lycka till! 

  • tagetuss

    Jag köpte min vigselring där, som jag om två veckor äntligen ska få bära på heltid.Jag är iaf jättenöjd! Min leverans blev någon dag senare än lovat och då ringde dom faktiskt från sin butik och berättade det. Nu var jag ju ute i såpass god tid att det inte spelade någon roll och servicen va kanon!Finns en tråd om 77diamonds här nånstans och alla va nöjda där oxå!   

  • MoM130713

    Tack för alla svar Skrattande Vad valde ni för ringar? Vilken storlek på diamanten om ni valt med diamant förstås? Tacksam för all hjälp jag kan få Skrattande

  • DannyDarlin
    MoM130713 skrev 2013-05-05 00:58:57 följande:

    Tack för alla svar Skrattande Vad valde ni för ringar? Vilken storlek på diamanten om ni valt med diamant förstås? Tacksam för all hjälp jag kan få Skrattande


    Jag har valt en solitärring i vitt guld med en 0.56 carats Asscher cut-diamant :) Jag satt under en lång tid och funderade med fastnade helt på denna Asscher cut.

    Vilken kikar du på? :)
  • Kaffegrus

    Jag valde en brilliantslipad diamant i 0.37 ct. med GIA cert. Färg D, VS1 i klarhet och Excellent cut. Pol och sym EX, Florence: None. T58% och D61%. 

    I efterhand har jag dock fått veta att det onödigt att betala extra för Excellent polish och symmetri, då det nästan omöjligt även för en tränad person med lup att se skillnad på excellent och very good. 

    Det är visst bättre att ha hög kvalité på färg och heller offra lite på klarhet, men inte lägre en SI. Har du dock GIA cert. ska inneslutningarna alltid ligga ute i kanten på diamanten, så att den inte ska synas ändå.

    Jag ble i alla fall supernöjd med min diamant. Den glittrar som bara den! 


  • tagetuss

    Jag har en cushioncut diamant på 0,51ct. valde execelent och very good på allt, vet dock inte vilket som var vad just nu. GIA cert iaf.Fin som snus är den i vilket fall

  • MoM130713

    Tack snälla för alla svar, uppskattar all hjälp  =)


    DannyDarlin skrev 2013-05-06 10:48:47 följande:
    Jag har valt en solitärring i vitt guld med en 0.56 carats Asscher cut-diamant :) Jag satt under en lång tid och funderade med fastnade helt på denna Asscher cut.

    Vilken kikar du på? :)

    Jag tittar på en 1477 classic vitt guld mellan 0,30-0,40ct har väldigt små händer =) Jag har inte bestämt mig för om jag vill ha en rund eller en princess än, kanske en Asscher men är lite feg av mig =).
    Det är fantastiska priser måste jag säga =). Hur gjorde ni med storlekar på ringarna? Kollade ni upp de i butik innan? Kan man gravera hos dom?

  • 20 juli 2013

    Jag ska dit imorgon for att forhoppningsvis bestalla min ring. Jag vet inte om det uttryckligen star pa deras hemsida men dem gor aven bespoke dar (alltsa egendesignade ringar). Om det ar nagot jag kan hjalpa till tatt koll upp/titta pa pa plats sa hojta till innan 6pm imorgon!

Svar på tråden Nån som har/ska köpa sin ring på 77diamonds?