• psychosomatic

    Make up/hår Västerås

    Hej alla glada!

    Jag ska gifta mig i Västerås i augusti och men har inte bott i den staden på 7-8 år så jag känner mig lite lost vad gäller make up och frisörer och så. Är det någon som vet vilka ställen som gör brudsminkningar och/eller fixar hår?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Make up/hår Västerås
  • emzerus83

    Jag ska fixa mitt hår på Cut&Blow inne i gallerian nere på stan. Ägaren känner en makeup-artist också som de har lite samarbete med så hon kommer ner till frisörsalongen o gör brudsminkningen också.

    Annars kan tex makeup-store också göra brudsminkning...1500 kr o då ingår en prov sminkning o sen får du välja smink för 1000 kr. Jag tror iaf att det är för så mkt!

  • psychosomatic

    Tack för tipsen! Hur mycket kommer du få betala för cut & blow och ska du sminkas där också av makeup-artisten de samarbetar med?

  • emzerus83

    ja jag kommer sminkas där också...tror jag iaf. har inte pratat personligen med henne än men när jag ska göra provuppsättningen den 21 maj skulle hon ringa make-up atisten också så att jag får bestämma med henne.

    Smink kommer kosa 1500 kr o håret vet jag inte helt hundra då jag inte riktigt bestämt hur jag ska ha det...men ca 1700 kr har de sagt. sen blir det väl mera om jag bestämmer mig för nå avancerat :)

  • MH2014

    finns många bra i stan...priserna varierar. sedan beror det på vilken stil du är ute efter?? det beror mycket på vilka jag kan rekommendera då :)
     

  • Lavelii

    Cut&Blow kan även jag rekommendera! De är väldigt duktiga där. Bor inte där, men har blivit fixad av dem när jag varit på bröllop i V-rås och behövt ha håret fixat (förvisso inte bruduppsättning, men rejäl håruppsättning ändå)

  • psychosomatic
    MH2014 skrev 2013-05-01 19:56:01 följande:
    finns många bra i stan...priserna varierar. sedan beror det på vilken stil du är ute efter?? det beror mycket på vilka jag kan rekommendera då :)
    Det kommer att vara ett somrigt bröllop så jag vill ha nånting somrigt :) Jag vill inte ha för hårt uppsatt eller tight och stelt. Jag vill ha en mjuk uppsättning, gärna med inbakade flätor som gör över huvudet hit och dit, och gärna med lite blommor i också. Det ska vara mjukt, feminint och somrigt. Sminket likaså. Inte ute efter en mörk, stel eller hård look. Svårt att förklara kanske, men du kanske fattar hur jag menar ungefär iaf? :)
  • MH2014

    Då skulle jag rekommendera:
    Salong Jonas för hår (- vet inte hur dem har för smink just nu)
    Made by- Rosan eller Madde hår, Denice smink (lite dyrare)
    Hantverkargatan 2, Josefina, för både hår och smink (kanon tjej)
    Harmoniq för både hår och smink

  • psychosomatic

    Super! Tack för alla tips! Jag ska till Västerås nästa vecka så ska gå in till alla dessa ställen och höra mig för. Spännande! :)

  • psychosomatic

    Det gick superbra, tack! :) jag var in på Hantverkargatan 2 och bokade tid med en jätteviktigt tjej där som heter Caroline. Hon gjorde en provuppsättning på mig redan samma dag och jag blev hur nöjd som helst! Det var exakt vad jag var ute efter! Frågade om att sminka mig där också men Josefina som du nämnde och som har hand om det är tyvärr på semester då :( så jag har bokat sminkning på make up store istället. Jag gillar deras produkter väldigt mycket och med deras brudsminkpaket får man plocka varor för 500kr också och det tyckte jag lät perfekt för då kan man välja de produkter man använder den dagen så kan man bättra på om man behöver senare på dagen.

Svar på tråden Make up/hår Västerås