• sadu

    Lokaler i Stockholm eller Linköping!!

    Vill gifta oss borgerligt, då är bara frågan -vart? Stockholm eller Linköping-trakten blir det nog! Praktiskt vore om vi kunde gifta oss på det stället där vi sedan efteråt också ska hålla till. Det jag vill ha är vackert, elegant, stort o allmänt mäktigt. Inga små gammeldags herrgårdar eller sånt. Har ni några tips?

    Drömmen vore om man kunde gifta sig i en slags sal någonstans, där man som brud kommer ner för en trappa o går fram dit vigseln äger rum. Absolut inget måste, men jag har ingen koll på varken stockholm eller linköping vad det finns. Innomhus blir det nog, då jag inte vågar chansa på vädret (o har dessutom inte ens bestämt årstiden ännu). Snälla kom med förslag, jag har ingen som helst aning. Något fräsht, modernt ställe!  :(

  • Svar på tråden Lokaler i Stockholm eller Linköping!!
  • gloriousgirlgirl

    I Linköping kan det vara svårt att få till just modernt ställe och pampigt, men Livgrenadjärsmässen finns och den är pampig.


    Sen finns även Sörby Herrgård i Linköping (Vikingstad).


     


    Stockholm har ju MÄNGDER av lokaler, så har du möjlighet att vara där så är ju det smidigare... kostar dock mycket mer. Men i Stockholm finns det:


    Van der Nootska palatset (Söder)


    Kevinge Festvåning (Danderyd)


    Magasinet Eventlokal Södermälarstrand


    Porslinsfabriken


    Clustret Eventlokal Gamla stan


    Tvålpalatset


    Astoria (Fd bioalong i stan, häftig men dyr lokal)

  • sadu
    gloriousgirlgirl skrev 2013-04-29 10:03:40 följande:

    I Linköping kan det vara svårt att få till just modernt ställe och pampigt, men Livgrenadjärsmässen finns och den är pampig.


    Sen finns även Sörby Herrgård i Linköping (Vikingstad).


     


    Stockholm har ju MÄNGDER av lokaler, så har du möjlighet att vara där så är ju det smidigare... kostar dock mycket mer. Men i Stockholm finns det:


    Van der Nootska palatset (Söder)


    Kevinge Festvåning (Danderyd)


    Magasinet Eventlokal Södermälarstrand


    Porslinsfabriken


    Clustret Eventlokal Gamla stan


    Tvålpalatset


    Astoria (Fd bioalong i stan, häftig men dyr lokal)


    Tack för svaren, hittade några lokaler nu som jag verkligen fastnat för, dock verkar det bli Stockholm! :)
  • jenn

    Hej Kolla in Wenner-Gren Center i Stockholm. De har en jätte fin trappa! Och festvåning.  Lokalen är med i rebecca och fionas musikvideo Taken Over.  Lycka till! 

  • Pagnie

    sen har du ju alla maffiga orientaliska lokaler som är rätt pampiga. men där krävs det nog en del gäster. panorama, hallunda festvåning, santa maria, white palace, olles krog osv osv

Svar på tråden Lokaler i Stockholm eller Linköping!!