• nelzon
    Äldre 18 Oct 19:05
    22837 visningar
    49 svar
    49
    22837

    Noter till Rövarsången?

    Hej tänkte att vi skulle ha rövarsången som utgångsmarch. Någon som har noter på den?

  • Svar på tråden Noter till Rövarsången?
  • Marie brud 22/5-0­4
    Äldre 19 Oct 08:26
    #0

    Vad är rövarsången?

  • West
    Äldre 19 Oct 20:23
    #0

    Jag har haft noter en gång... Om det är Ronjas Rövarsång du menar. Vet dock inte just nu vart de finns... :(

    De noterna var en gammal körledare som har plockat ut dem till en fyrstämmig herrkör (tror jag).

    Ett tips är att kolla med de som gjorde filmen (SF - Tage Danielsson var reg.) de kan ju ha något!

  • snart gift
    Äldre 19 Oct 22:28
    #0

    Är inte det den där de bara sjunger typ

    "Bo-bo-bo-bo-bo-borka bo-borka-boborka,
    Ma-ma-ma-ma-ma-mattis ma-mattis mamattis!"

    ?!?

  • Elin i Sunnyv­ale
    Äldre 20 Oct 11:46
    #0

    Nja, det ar val snarare den som inte har nan text alls. Bara "Nananana naaa. Nananaaa nana, nanana." Helt omojligt att veta vad jag menar men Tommy Korbergs rost ar valdigt framtradande i denna, kan jag saga! Da kanske du fattar vilken jag menar!

    e

  • catya
    Äldre 20 Oct 11:52
    #0

    nelzon!!!
    Det lät urhäftigt!!! :)
    Kommer dessvärre inte ihåg melodin men tror att det blir effektfullt!!! Så om ngn hittar den... :)

    *kramisar*

  • Alyssa
    Äldre 20 Oct 11:56
    #0

    Jag har den! Den är dock i ett arr med 5-stämmor.Fast det går nog använda endast melodistämman om man vill. Skriv din mail-adress så skickar jag den till dig!

  • catya
    Äldre 20 Oct 12:03
    #0

    Alyssa!
    Får jag me?! Snälla! :)

    catja_a@hotmail.com

    kramisar

  • catya
    Äldre 20 Oct 13:03
    #0

    Tusen tack alyssa!!! :)

  • cybbek­o
    Äldre 20 Oct 13:14
    #0

    jag skulle gärna vilja ha med!!!

    _maria_@kent.nu

    Kram cybbeko

  • Fagas fästmö
    Äldre 20 Oct 14:21
    #0

    Aha, jag trodde det var den där om Kasper o Jesper o Jonathan.. Det är väl den som kallas "Rövarsången" annars??

    Fast jag gillar låtarna i Ronja Rövardotter bättre måste jag säga. Lite medeltid över det hela!!

    Ekorren.

Svar på tråden Noter till Rövarsången?