• Dita
    Äldre 26 Apr 11:47
    1989 visningar
    4 svar
    4
    1989

    Vilket slott runt om Stockholm ?

    Vi planerar att gifta oss och ha middagen, festen mm på ett slott/slottsmiljö.
    Det skall inte ligga för nära Stockholm, vi vill gärna att det känns lantligt och lugnt.
    De måste även ha rum till ca 70-100 personer.

    Kan ni inte komma med lite förslag och erfarenheter så vore jag jättetacksam.

    /Dita 

  • Svar på tråden Vilket slott runt om Stockholm ?
  • Äldre 26 Apr 14:23
    #1

    Åh det finns många fina slott där jag varit på fest/bröllop av olika slag. Häringe slott, Årsta slott, Görvälns slott, Taxinge slott. En rekomendation är att åka runt på helgerna och känna in miljön. Alla dessa slott är fantastiska, var och en på sitt sätt.

  • Äldre 26 Apr 21:54
    #2

    Vi gifter oss pa Ranas slott, ca 1 timme utanfor Stockholm. Det ar fantastiskt pa alla satt och precis lagom for 70-100 personer. Kolla in det!

  • Äldre 29 Apr 12:07
    #3

    Hej Det kanske inte är ett slott men Smådalarö Gård är ju jätte fint! Lycka till!   

  • afture­lding
    Äldre 29 Apr 12:29
    #4

    Gripsholm! Mina föräldrar gifte sig där för 4 år sen ungefär, och arrangörena var jättetrevliga. Mariefred är en väldigt mysig stad också. Vet inte om det kanske är för långt bort istället, men det tar inte jättelång tid att åka dit från Stockholm.

Svar på tråden Vilket slott runt om Stockholm ?